|
||
|
||
|
Кондак, глас 6
От небес приял еси Божественную благодать, и твоими устами вся учиши покланятися в Троице Единому Богу, Иоанне Златоусте всеблажение, преподобне, достойно хвалим тя: еси бо наставник, яко божественная являя.
Еси бо наставник – потому что ты наставник. Яко божественная являя – потому что ты являешь божественное (учение) (буквально: как являющий божественное).
И ныне:
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не призри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.
Предвари – опереди, приди, раньше всякого прошения, Потщися – поспеши, постарайся. Предстательствующи присно чтущих Тя – всегда заступающаяся за почитающих Тебя. Не презри грешных молений гласы… Снова непривычный порядок слов. Смысл же: Не презри гласы молений (чьих?) грешных.
Если совершалась Литургия святителя Василия Великого, читай тропарь Василию Великому, глас 1-й:
Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже благолепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие, отче преподобне, моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Слава:
Во всю землю изыде вещание твое – по всей земле раздался голос твой, Яко приемшую слово твое – здесь: и она приняла слово твое. Имже – которым (словом). Боголепно – так, как прилично Богу. Естество сущих – природу всего сущего.
|