Ольга Царевна-Мученица
 
 
 







Ольга Царевна-Мученица PDF Печать E-mail
Молитвы и о молитвах - Молитвы и акафисты новомученикам исповедникам ХХ в
16.07.2013 22:00

Святая благоверная Ольга Царевна-Мученица
 

1o

(3 / 16 ноября; 4 / 17 июля)
 

   Ольга Николаевна (после февраля 1917 официально именовалась по фамилии Романова; 1895—1918) — великая княжна, первенец императора Николая II и императрицы Александры Фёдоровны. После Февральской революции вместе с семьёй находилась под арестом. В ночь с 16 на 17 июля 1918 года была расстреляна вместе со своей семьёй в полуподвальном помещении дома Ипатьева в Екатеринбурге.

   Прославлена вместе с родителями, сёстрами и братом в сонме новомучеников Российских на юбилейном Архиерейском соборе Русской православной церкви в августе 2000 года. Ранее, в 1981 году, они же были канонизированы Русской православной церковью за границей.

  Тезоименитство — 24 июля по григорианскому календарю, 11 июля по юлианскому (равноапостольной княгини Ольги).

  Родилась в Царском Селе 3 ноября 1895 года, в 9 часов пополудни . Крещена придворным протопресвитером и духовником Янышевым в церкви Царскосельского дворца 14 ноября — в день рождения императрицы Марии Феодоровны и в первую годовщину бракосочетания её родителей; восприемниками её были императрица Мария Феодоровна и великий князь Владимир Александрович; по причащении новорождённой, императрица Мария Феодоровна возложила на неё знаки ордена Св. Екатерины .

  В 1909 году Ольга была назначена отцом шефом 3-го Елизаветградского гусарского Её Императорского Высочества Великой Княжны Ольги Николаевны полка Русской императорской армии.

  Ольга и её младшая сестра Татьяна составляли «большую пару». Девочки жили в одной комнате, спали на походных кроватях, носили одинаковую одежду и были очень дружны, несмотря на значительную разницу темпераментов. С детства Ольга росла очень доброй и отзывчивой. Она глубоко переживала чужие несчастья и всегда старалась помочь. Так же Ольге приписывается излишняя вспыльчивость и раздражительность. Стоит отметить, что она единственная из четырёх сестёр могла открыто возражать отцу с матерью и очень неохотно покорялась родительской воле, если этого требовали обстоятельства.

   Ольга больше других сестёр любила читать, позднее она начала писать стихи. Учитель французского языка и друг императорской семьи Пьер Жильяр отмечал, что Ольга лучше и быстрее сестёр усваивала материал уроков. Это давалось ей легко, от того она иногда ленилась.

  Фрейлина Анна Вырубова так описывала внешние особенности и характер Ольги Николаевны: Ольга Николаевна была замечательно умна и способна, и учение было для нее шуткой, почему Она иногда ленилась. Характерными чертами у нее были сильная воля и неподкупная честность и прямота, в чем Она походила на Мать. Эти прекрасные качества были у нее с детства, но ребенком Ольга Николаевна бывала нередко упряма, непослушна и очень вспыльчива; впоследствии Она умела себя сдерживать. У нее были чудные белокурые волосы, большие голубые глаза и дивный цвет лица, немного вздернутый нос, походивший на Государев.

  Михаил Дитерихс вспоминал: Великая Княжна Ольга Николаевна представляла собою типичную хорошую русскую девушку с большой душой. На окружающих Она производила впечатление своей ласковостью, Своим чарующим милым обращением со всеми. Она со всеми держала себя ровно, спокойно и поразительно просто и естественно. Она не любила хозяйства, но любила уединение и книги. Она была развитая и очень начитанная; имела способность к искусствам: играла на рояле, пела и в Петрограде училась пению, хорошо рисовала. Она была очень скромной и не любила роскоши.

  Во время Первой мировой войны имелся неосуществлённый план брака Ольги с румынским принцем (будущим Каролем II). Ольга Николаевна категорически отказывалась покидать Родину, жить в чужой стране, говорила, что она русская и хочет оставаться таковой.

  В январе 1916 года Великая княгиня Мария Павловна предлагала в женихи ей своего сына — Великого князя Бориса Владимировича, что было отвергнуто императрицей Александрой Феодоровной (инцидент послужил причиной для дальнейшего углубления вражды Марии Павловны к императорской семье). Ей иногда приписывается написанное якобы во время заключения стихотворение «Пошли нам, Господи, терпенье…»; на самом деле она лишь переписала стихотворение, принадлежащее поэту-монархисту Сергею Бехтееву.

  По принятой в СССР официальной версии, решение о расстреле Романовых без предварительного суда и следствия было принято Уральским советом; причём Яковлев вроде бы пытался вывезти бывшего царя в Европейскую Россию.

   Вопрос о ликвидации Романовых был принципиально решён в первых числах июля, когда стала окончательно ясна неизбежность сдачи Екатеринбурга наступающим антибольшевистским силам, а также ввиду страха перед возможными попытками со стороны местных монархистов силой освободить царскую семью. Не последнюю роль также сыграли активность Чехословацкого корпуса и всеобщие антимонархические настроения, причём стоявшие в Екатеринбурге красноармейские части в открытую угрожали неповиновением и самосудом, если Совет откажется своей властью казнить бывшего царя. Среди исполнителей не было согласия о способе приведения в исполнение приговора; высказывались предложения заколоть их в постелях во время сна или же забросать спальни гранатами. Наконец, победила точка зрения Якова Юровского, предложившего разбудить их среди ночи и приказать спуститься в подвал под предлогом того, что в городе может начаться стрельба и оставаться на втором этаже станет небезопасно.

   Романовы, встревоженные этой переменой, не ложились спать до полуночи. В половине второго ночи подъехал грузовик, заранее назначенный для того, чтобы вывезти трупы. Приблизительно в то же время Юровский разбудил доктора Боткина, приказав ему отвести царскую семью в подвал. Ещё около 30—40 минут Романовы и слуги, поднятые с постелей, одевались и приводили себя в порядок, затем спустились в подвал.

   В расстрельную комнату были внесены стулья для императрицы и Алексея, который, после того как ушиб колено, уже некоторое время не мог ходить. В подвал его нёс на руках отец. Ольга встала позади матери. По воспоминаниям Я. М. Юровского, Романовы до последней минуты не подозревали о своей участи. Юровский ограничился заявлением о том, что Совет рабочих депутатов принял постановление о расстреле, после чего первым выстрелил в бывшего царя. Было около 2 часов 30 минут утра 17 июля. Вслед за тем поднялась общая стрельба и через полчаса всё было кончено.

   Ольга погибла под первыми выстрелами. Не спасли её даже вшитые в корсет украшения. До сих пор не ясно кто убил Ольгу.

   Юровский и Медведев расходятся между собой в вопросе, была ли она убита сразу — так, Медведев отвечал утвердительно, Юровский же в своих воспоминаниях рассказывал, будто после первых выстрелов в грудь все четыре девушки остались живы, их спасли зашитые в корсеты драгоценности.

   Пийер Жильяр (учитель французского языка) писал "Зря Ольга тогда отказала Каролю II, королю Румынии, осталась бы жива".

   После расстрела в комнату внесли простыни с кроватей княжон и в них перенесли трупы в грузовик, припаркованный у дома.

 Канонизирована вместе с семьёй в 1981 году Зарубежной церковью, в 2000 — Архиерейским собором Русской православной церкви. Вся её семья в лике святых официально называется «Святыми Царственными страстотерпцами».

 

С каждым годом, по мере раскрытия правды и обнародования документов о ритуальном убийстве жидовствующей властью Царской Семьи, все больше и больше православных христиан в келейных молитвах поминают Царскую Семью не как страстотерпцев, а как мучеников.

 

АКАФИСТ

 

Кондак 1


Избранная отцем благовестити народу любы всепобеждающую, научи нас хлеб наш насущный на рожцы свиний не меняти, похоть очес любовию не нарицати, воли Божией о нас паче гордости нашей внимати, да тя узрим, да услышим тя не мстити призывающую, да воспоем ти: Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Икос 1


Ангел предстатель еси новым людем твоим, о царевно, на брезе новыя тьмя языческия паки возсиявая нам благовестие неотмстительное, око души своея за око ослепшее русское Богови принося, темже новые люди поют ти:

Радуйся, еюже прощение сияет;
Радуйся, еюже ненавистная рознь исчезнет.
Радуйся, в злобу впадших воззвание;
Радуйся, слез неотмщенных избавление.
Радуйся, высото безмолвнаго сострадания;
Радуйся, глубино неотступнаго терпения.
Радуйся, во страдании царево прибежище;
Радуйся, яко состраждеши состраждущему всем.
Радуйся, звездо на крае тьмы кромешныя;
Радуйся, сердце чистое, Дух Правды обновляяй во утробах наших.
Радуйся, еюже обновляется страна Ольги равноапостольныя;
Радуйся, похвало о Бозе отцу.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 2


Видяще святая Троицу Святую в сердца чистоте, глаголет Богу дерзостно о людех своих: сии же, по молитвам царевны святой, абие помощи. исцеления, покаяния сподобляяся, Спасу поют: Аллилуиа.

 

 

Икос 2


Разум недоразумеваемый разумети ищущи глаголют неции совопроснически: како сии мученицы нарицаются, аще ни камением побиени быша, претрени быша, избиени быша? Сих ради, аще токмо правды алчут и жаждут, остави ты о царевно, в молитве, тобою списанной и тобою петой, глас твой, глас хлада тонка, да вси поим сице:

Радуйся, просящая Господа не о свободе, но о терпении;
Радуйся, посылающая терпение молящимся ти.
Радуйся, в годину буиих мрачных дний дивно процветшая;
Радуйся, нас назидая мрака внутрьуду боятися паче окрестнаго.
Радуйся, народное гонение матерски объемлющая;
Радуйся, за народ, бесогонимый, предстоящая.
Радуйся, крине, о крепости Бога молящая;
Радуйся, тебе молящим крепосте неприступная.
Радуйся, покоя души смиренно в смерти просящая;
Радуйся, страх наш смертный на страх Божий пременяющая.
Радуйся, на празе гробнем кротко молящая за убивающих тя;
Радуйся, гробы повапленныя душ наших умилением посещающая.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 3


Сила Вышняго осени тогда сосуд немощнейший, обаче избраннейший, глаголати: Аз русская есмь, и желаю пребыти русскою: сеющи отечестволюбие, нас во Отечество Горнее собирающее, внегда пети сице: Аллилуиа.

 

 

Икос 3


Имущи память праматери древнейшей своей, иже отринула есть брак ромейскаго императора, дево юная, Ольго Новая, востече ко воспитателю своему. Сей же, дивяся осьмнадсятилетней премудрости девицы царственныя, свидетельствует о ней:

Радуйся, отрасли ветхия юнейшая розго;
Радуйся, мудрости древния новое дерзновение.
Радуйся, делателей делающая Руси Святой;
Радуйся, насаждающая любы ко отечеству.
Радуйся, село, иже купующе, идем не от Христа, но ко Христу;
Радуйся, русская по имени, нас русскими именующая во Христе.
Радуйся, рай изгибшего отечества нашего;
Радуйся, пристанище за отечество изгибшим.
Радуйся, молитвы нашея к Богу ходатаице;
Радуйся, России к Богу дерзновение.
Радуйся, Божие к России на милость пременение;
Радуйся, за Россию непрестанное моление.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 4


Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренная царевно смятеся, видя князя царственных кровей, треми денми прежде искренняго семьи ея, сердцу матери рану жестоку наносяща, обаче зряще в родительской заповеди любве истинныя исполнение, рече: Аллилуиа.

 

Икос 4


Слышавше пастыря и Богоотца, пророка и царя: Вся слава дщери царевы внутрь: глаголюща, зрим некоего простеца-воина, наущающа тя, во врачебнице сему служащую, преступити волю отца, не ведуща, кто есть отец сей, ты же речеши ему: Не можно ми есть, зане вельми люблю отца: послушание любовию, любовь послушанием утверждая, мы же поем ти:

Радуйся, искреннейшая дщи отца твоего;
Радуйся, наперснице ума и сердца его.
Радуйся, утешение и покой его;
Радуйся, ведущая волю его.
Радуйся, возлюбльшая Бога во страсе омрачити Его;
Радуйся, боящаяся огорчити отца огорчением ближних его.
Радуйся, письмами отца, яко невеста, обрадованная;
Радуйся, его уста быти удостоенная.
Радуйся, в послушании родительском упование любве Христовой имущая;
Радуйся, преступающая волю сердца за еже открыти сердце Христу.
Радуйся, первенице порфирородная;
Радуйся, наследнице отечества твоего.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 5


Боготечную звезду утреннюю зрим святую равноапостольную княгиню Ольгу, Красное Солнышко, равноапостольнаго внука нам уготовляющую, Боготечную звезду зрим вечернюю тя, о царевно, юже яко светильник держаще, имамы ум во аде и не отчаеваемся, зовуще: Аллилуиа.

 

 

Икос 5


Видяще отроча крестьянское на руку девицы царственныя, плачем купно со служителем твоим, яко по всей России не обретеся муж тя достоин, обаче вемы, яко многа чада пустыя паче, нежели имущия мужа, якоже и брат твой рече: "Аз есмь Ольгин сын"; темже чада русския поют тебе:

Радуйся, зрящая целомудрие матери твоея;
Радуйся, ведущая матернее в девстве своем.
Радуйся, сохраншая заповедь Божию непреложно;
Радуйся, возлюбльшая крест девства.
Радуйся, последовавшая Господу всею жизнью своею;
Радуйся, до конца последовавшая Христу.
Радуйся, разжегшаяся любовию по Бозе;
Радуйся, яко сия любы разжения попаляет.
Радуйся, в девстве мученица ради Христа;
Радуйся, волю свою ради отчей любве отвергшая.
Радуйся, яко смирение есть покров девства твоего;
Радуйся, пораждаяй смиренныя в Жизнь Вечную.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 6


Проповедницы Богоноснии бывше святии царственнии мученицы, ангельски на земли поживше, просияли суть даже до конец земли, оных же Иродов новых, второе ругающеся погребших вас, оставиша яко буесловящих, не ведущих пети: Аллилуиа.

 

 

Икос 6


Возсияв в веце нашем просвещение Истины, разгнала еси лжи тьму: идоли бо века сего, Содом и маммона, не терпяще славы девства твоего, упраздняются. Сих же чающии избавитися, вопияхом ти:

Радуйся, яко ныне молит отца твоего Новый Израиль, яко Иеффая;
Радуйся, яко приемлет отец твой оружие во еже побороти по нам.
Радуйся, яко Дух Господень на новом Иеффаи сем;
Радуйся, яко и сей приносит Богу всесожжение.
Радуйся, слышавшая отца рекша о жертве за Россию;
Радуйся, яко речет царь: Се аз и дети, яже ми даде Бог, будем жертва сия.
Радуйся, радующаяся воли отчей;
Радуйся, аще и плакася со дщерию Иеффая.
Радуйся, утешающая безчадных;
Радуйся, веселящая безплодных.
Радуйся, тайное сияние Фаворское;
Радуйся, откровение, облеченное в Солнце.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 7


Хотящу веку сему преставитися прелестному, не терпящу множества злодеяний, прежде неслыханных, в нем содеянных, не прежде Бог заключит сей, дондеже воскликнут о царственных мученицех в нем стоящии: Аллилуиа.

 

 

Икос 7


Новую показа тя Ольгу Святую купно с Новым Крестителем русским милостивый Господь. сердца детей отцам отверзая, отцев ускоряя молити за детей, два брега времени русскаго созерцающих ся являя, мы же поем сице:

Радуйся, новая равноапостольная Ольго Богомудрая;
Радуйся, прежде брата рождения непщеванная Россию наследовати.
Радуйся, поругание речи русския обличившая;
Радуйся, ныне словесы чисты Бога о России молящая.
Радуйся, яко и прежняя Ольга, на реце от поган уловляемая;
Радуйся, обрадованная Покровом Божественным.
Радуйся, аще и уничижения от бесных раб претерпела еси;
Радуйся, яко поруганному Христу соцарствуеши ныне и присно.
Радуйся, во Христе камень отечестволюбия;
Радуйся, еяже пули не можаша ископати отнюд.
Радуйся, царственноручно сткляницы и чванцы омывавшая;
Радуйся, от сосуда елея твоего присно подающая молящим тя.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 8


Странное чудо мироносичное зрим о тебе, о царевно: како едина от клеврет твоих, безпомощная дева сущи, страну, обуявшую пламенем распри междуусобныя, отроком в пещи подобящися, неврежденно преминула еси тебе ради, миро любве своея огнегасительно показующи, Богу поюще: Аллилуиа.

 

Икос 8


Вся бе в нижних, поносима, иждиваема, всяцем злым глаголом нареченна, но и вышних никакоже отступи, о царевно, волю царственнаго отца благовествуя, Царем Небесным содержима бысть. Тем же слышиши от всех:

Радуйся, смирившаяся до поношения Христова;
Радуйся, царствуяй с нищими духом.
Радуйся, плачущая славы русския;
Радуйся, утешающая отечестволюбцев.
Радуйся, кротчайшаго царей достойная уста;
Радуйся, земли российския наследнице.
Радуйся, токмо Христовой правды алкавшая;
Радуйся, юностнаго правдолюбия защитнице.
Радуйся, чистым сердцем мраз адский прелетаяй;
Радуйся, в чистоте твоей Образ Божий нам являющая.
Радуйся, служанка раб твоих во врачебнице бывши милостивно;
Радуйся, милостивно умиляющихся житию твоему помиловавшая.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 9


Всякое естество власть имущее удивися русской царевне: порицаша неции болящим служение твое, царственности умаление усмотряющи. Ангели, зряще тя, дивятся, како ты, народом дориносима быти должная, на руку твоею подъемлеши чадо меньших раб твоих: аще ли надеяшися горохищному овчати возопити: Аллилуиа.

 

 

Икос 9


Ветия многовещанныя осипша зело видим об отце твоем, о царевно: како сей искупитель есть, егда Един Искупитель Сый Христос? Несте достойны беседы моея, - рече иногда Георгий Победоносец подобным, обаче вящшия ради славы Божия и мы рцем сим: как не искупитель сей, егда все житие его врази многажды ископаша? Сей, иже кровь свою искапал за ны есть: сей, иже купует ны ценою многоценных бисеров, чад своих, мы же царевне речем:

Радуйся, ангельски любы по покаянии нам благовествующая;
Радуйся, архангельски недоведомая в нашу меру изобразующая.
Радуйся, начальница невещественная нашего покаяния;
Радуйся, власть имущая вязати и решити на народе твоем.
Радуйся, яко силы деются о призываемом имени твоем;
Радуйся, госпоже страстей своих, господствуй над нами милостивно.
Радуйся, Престолу Троицы приседящая, благую часть избравшая;
Радуйся, тайну Ея благовестившая нам.
Радуйся, пламенеющая по России ревностию;
Радуйся, творяй хульники царя немы и немогущи проглаголати.
Радуйся, зовущая нас стати со страхом, добре царю работающе;
Радуйся, иззути нозе наша в земли Святой Руси призывающая.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 10


Спасти хотя, аще возможно, поне останок, не сам глаголет Помазанник нам, но гласом девы, да обратит сия умы и сердца наша во благая помышления, умиления разженныя родители, сице глаголюще: "Отец просит передать всем верным": Имеяй уши слышати поет: Аллилуиа.

 

Икос 10


Стена еси безпомощным девам, дево Богомудрая царственная: како не возможе мерзейший искони убийца вредити тя беззащитну сущу на кораблеце от Тобольска и в доме Ипатиевом, тщася растлити и ничтоже успевающе: девы же, в защиту зовуще, поют тебе:

Радуйся, яко воистину воскресе Помощник и Покровитель твой;
Радуйся, яко дыму подобно исчезли врази Его и твои.
Радуйся, яко смрад сей, аще и властвует, но не вечнует;
Радуйся, яко тает от Лица Божия.
Радуйся, яко гибнут грешницы Именем Божиим;
Радуйся, яко веселятся праведницы безпомощнии в памяти твоей.
Радуйся, в веселии знаменующаяся Крестным Знамением;
Радуйся, радующая нас Креста необоримостию.
Радуйся, Господу во ад последовавшая;
Радуйся, ничесомуже адскому приразившаяся.
Радуйся, Крестом посрамляющая сопостата;
Радуйся, осененная дев всех Стеной.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 11


Пение всякое побеждается, зряще сердце родителей твоих, ругаемей ти всесмехливо, не могущих защитити тя: яко же и евангелисти рекут: и ины мнози пакости Господу деяху, не могуще глаголати: кии, устом затворяющимся: Крайнее Снисхождение имя Ему. Христоподражательно царь преходит пределы долготерпения, не себе токмо, но во очию своею всех чад принося на алтарь России спасения. Со страхом зовем: Аллилуиа.

 

 

Икос 11


Светоприемную свещу зрим тя, святая дево царевно: воспоминанием святаго древняго, иже моли Бога пред невозженною свещею, крепце уповая возжещися оной, аще простит грехи его Многомилостивец: сице ныне, аще и неключими есмы, уповаем крепце податися и нам невещественному свету твоему, указующу путь, имже ты шествовала еси: помолися не оставити нам стези сия, молящим ти ся:

Радуйся, яко тобою просвещает царь тьму нашу;
Радуйся, разлучая между светом и тьмою нашею.
Радуйся, яко житие твое ясному дню подобится;
Радуйся, яко ходяще во дни сем, не поткнемся.
Радуйся, во тьме египетстей свет Новому Израилю;
Радуйся, свет, приходящий на нощь отца твоего.
Радуйся, свет, нечестивых мраг изводящая;
Радуйся, свет на путех наших.
Радуйся, сокровенная наша просвещаяй;
Радуйся, еюже жизнь моя свет узрит.
Радуйся Изводящему яко свет правду твою и судьбу твою яко полудне;
Радуйся, свет умиления, слезы точай к покаянию.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 12


Благодать дати восхотев в рождении твоем родителем твоим, якоже и Государь речет третияго ноемврия: Присно памятный для меня день есть сей; благодать воз благодать дати восхотел есть Господь нам в смерти твоей: якоже и древле, не можаху спекуляторы скончати повеленное, пулям возвращающимся, дондеже ти не волися самей: древния времена обновляя нам: "Приближися Царство Небесное", - паки и паки глаголя, понуждая пети нас: Аллилуиа.

 

Икос 12


Поюще твое житие, славим и после жития странствие твое: яко неции летом мнозем истекшим самозванне нарицаху ся именем твоим, яко Ксения Петербургская ся рекла есть Андреем Феодоровичем, супрузе его умершей: зрим покаяние народное, не могущее смиритися с клятвою страшною, кровь твою, иже на чадех наших, юродством измывающее, темже поем ти:

Радуйся, теплое покаяние матерски приемлющая;
Радуйся, люте разслабленный народ вином и елеем царски помазующая.
Радуйся, кров Небесный раскрывающая, да свесиши разслабленнаго ко Христу;
Радуйся, ангел, на всякое время и час сходящая в купель покаяния нашего.
Радуйся, рекущая нам: Де не горше ти будут последняя первых;
Радуйся, молящая не разслабнути нам во благодарении нашем.
Радуйся, паки милосердствуя сестрински о народе твоем;
Радуйся, не гнушаяйся смрадными язвы нашими.
Радуйся, якоже и солнце, скверны наша преходя, не оскверняющаяся;
Радуйся, спасающая, аще возможно, останок.
Радуйся, храм души моея оскверненный паки освящающая;
Радуйся, благоухание сквернопрогонительное.
Радуйся, мудрая дево царевно Ольго, невесто святая Руси Святой.

 

 

Кондак 13


О святая великомученице царевно Ольго! Тобою отец твой земный паки нам волю Отца Небеснаго открывает: долги ваша, глаголет, оставятся вам, аще не мстите. Паки и паки глаголет нам Троицу Святую, Иже есть Любы, мiропобедительную, радость крестную возсиявая нам. Мы же о царевне благодарим: Аллилуиа.

 

(Сей кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак)

 

 

МОЛИТВА


О, святая страстотерпице царственная, великомученице Ольго царевно! Некий слуга твой свидетельствова, яко ты истинная невеста была еси: зане тебе, возрастней сущи, не вестно было есть, о еже како рещи, и како помизати, и иныя искусства привременныя, и бысть ты, отроковица сущи яко же младенец в хитростях сих. Се уже не молим о еже быти тако, но токмо о памятовании бытия таковаго, зане и самая память сия оградительна есть. Оле недетскости нашей, Богу неугодней! Вся превратно ведущим сущим нам помолися поне по времени зрети образ твой, за еже очищенными очесы и ближняго узрим, аще и в пламени адском. Персть во гробе не поет: живи нас молитвами твоими, да не отчаемся, да благодарни пребудем, тобою славяще Бога за все. Аминь.

 

 

ТРОПАРЬ

 

(Царевнам-мученицам Ольге, Татьяне, Марии, Анастасии)

 

Тропарь, глас 4

 

Вси святии царевны мученицы, невесты Христовы: Ольга и Татиано, Марие и Анастасие, яви вас Господь яко ангелы во стране Российстей, бысть Его чистоты и сострадания образ, любовь велию имущия ко всем, наипаче к страждущим, еюже послужисте по заповеди Христове - "боль их бед бе посетисте мене". Сего ради ублажаем вас.

 






Рейтинг@Mail.ru Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100 Яндекс.Метрика