Серафим Саровский Преподобный, чудотворец
 
 
 







Серафим Саровский Преподобный, чудотворец PDF Печать E-mail
Молитвы и о молитвах - Молитвы и акафисты святым
04.12.2012 16:21

Преподобный Серафим Саровский, чудотворец

 

2s

 

(2 / 15 января; 19 июля / 1 августа)

 

   Преподобный Серафим Саровский, великий подвижник Русской Церкви, родился 19 июля 1754 года. Родители преподобного, Исидор и Агафия Мошнины., были жителями Курска. Исидор был купцом и брал подряды на строительство зданий, а в конце жизни начал постройку собора в Курске, но скончался до завершения работ. Младший сын Прохор остался на попечении матери, воспитавшей в сыне глубокую веру.

  После смерти мужа Агафия Мошнина, продолжавшая постройку собора, взяла однажды туда с собой Прохора, который, оступившись, упал с колокольни вниз. Господь сохранил жизнь будущего светильника Церкви: испуганная мать, спустившись вниз, нашла сына невредимым.

  Юный Прохор, обладая прекрасной памятью, вскоре выучился грамоте. Он с детства любил посещать церковные службы и читать своим сверстникам Священное Писание и Жития святых, но больше всего любил молиться или читать Святое Евангелие в уединении.

  Как-то Прохор тяжело заболел, жизнь его была в опасности. Во сне мальчик увидел Божию Матерь, обещавшую посетить и исцелить его. Вскоре через двор усадьбы Мошниных прошел крестный ход с иконой Знамения Пресвятой Богородицы; мать вынесла Прохора на руках, и он приложился к святой иконе, после чего стал быстро поправляться.

  Еще в юности у Прохора созрело решение всецело посвятить жизнь Богу и уйти в монастырь. Благочестивая мать не препятствовала этому и благословила его на иноческий путь распятием, которое преподобный всю жизнь носил на груди. Прохор с паломниками отправился пешком из Курска в Киев на поклонение Печерским угодникам.

   Схимонах старец Досифей, которого посетил Прохор, благословил его идти в Саровскую пустынь и спасаться там. Вернувшись ненадолго в родительский дом, Прохор навсегда простился с матерью и родными. 20 ноября 1778 года он пришел в Саров, где настоятелем тогда был мудрый старец, отец Пахомий. Он ласково принял юношу и назначил ему в духовники старца Иосифа. Под его руководством Прохор проходил многие послушания в монастыре: был келейником старца, трудился в хлебне, просфорне и столярне, нес обязанности пономаря, и всё исполнял с ревностью и усердием, служа как бы Самому Господу. Постоянной работой он ограждал себя от скуки - этого, как позже он говорил, "опаснейшего искушения для новоначальных иноков, которое врачуется молитвой, воздержанием от празднословия, посильным рукоделием, чтением Слова Божия и терпением, потому что рождается оно от малодушия, беспечности и празднословия".

   Уже в эти годы Прохор, по примеру других монахов, удалявшихся в лес для молитвы, испросил благословение старца в свободное время тоже уходить в лес, где в полном одиночестве творил Иисусову молитву. Через два года послушник Прохор заболел водянкой, тело его распухло, он испытывал тяжкие страдания. Наставник, отец Иосиф, и другие старцы, любившие Прохора, ухаживали за ним. Болезнь длилась около трех лет, и ни разу никто не услышал от него слова ропота. Старцы, опасаясь за жизнь больного, хотели вызвать к нему врача, однако Прохор просил этого не делать, сказав отцу Пахомию: "Я предал себя, отче святый, Истинному Врачу душ и телес - Господу нашему Иисусу Христу и Пречистой Его Матери...", и желал, чтобы его причастили Святых Тайн. Тогда же Прохору было видение: в несказанном свете явилась Матерь Божия в сопровождении святых апостолов Петра и Иоанна Указав рукой на больного, Пресвятая Дева сказала Иоанну: "Сей - от рода нашего". Затем она коснулась жезлом бока больного, и тотчас жидкость, наполнявшая тело, стала вытекать через образовавшееся отверстие, и он быстро поправился. Вскоре на месте явления Божией Матери была построена больничная церковь, один из приделов которой был освящен во имя преподобных Зосимы и Савватия Соловецких. Престол для придела преподобный Серафим соорудил своими руками из кипарисового дерева и всегда приобщался Святых Тайн в этой церкви.

   Пробыв восемь лет послушником в Саровской обители, Прохор принял иноческий постриг с именем Серафим, столь хорошо выражавшим его пламенную любовь ко Господу и стремление ревностно Ему служить. Через год Серафим был посвящен в сан иеродиакона. Горя духом, он ежедневно служил в храме, непрестанно совершая молитвы и после службы. Господь сподобил преподобного благодатных видений во время церковных служб: неоднократно он видел святых Ангелов, сослужащих братии. Особенного благодатного видения преподобный сподобился во время Божественной литургии в Великий Четверг, которую совершали настоятель отец Пахомий и старец Иосиф. Когда после тропарей преподобный произнес "Господи, спаси благочестивыя" и, стоя в царских вратах, навел орарь на молящихся с возгласом "и во веки веков", внезапно его осенил светлый луч. Подняв глаза, преподобный Серафим увидел Господа Иисуса Христа, идущего по воздуху от западных дверей храма, в окружении Небесных Бесплотных Сил. Дойдя до амвона. Господь благословил всех молящихся и вступил в местный образ справа от царских врат. Преподобный Серафим, в духовном восторге взирая на дивное явление, не мог ни слова проговорить, ни сойти с места. Его увели под руки в алтарь, где он простоял еще три часа, меняясь в лице от озарившей его великой благодати. После видения преподобный усилил подвиги: днем он трудился в обители, а ночи проводил в молитве в лесной пустынной келлии.

  В 1793 году, в возрасте 39 лет, преподобный Серафим был рукоположен в сан иеромонаха и продолжал служение в храме. После смерти настоятеля, отца Пахомия, преподобный Серафим, имея его предсмертное благословение на новый подвиг - пустынножительство, взял также благословение у нового настоятеля - отца Исаии - и ушел в пустынную келлию в нескольких километрах от монастыря, в глухом лесу. Здесь стал он предаваться уединенным молитвам, приходя в обитель лишь в субботу, перед всенощной и, возвращаясь к себе в келлию после литургии, за которой причащался Святых Тайн. Преподобный проводил жизнь в суровых подвигах. Свое келейное молитвенное правило он совершал по уставу древних пустынных обителей; со Святым Евангелием никогда не расставался, прочитывая в течение недели весь Новый Завет, читал также святоотеческие и Богослужебные книги. Преподобный выучил наизусть много церковных песнопений и воспевал их в часы работы в лесу. Около келлии он развел огород и устроил пчельник. Сам себе добывая пропитание, преподобный держал очень строгий пост, ел один раз в сутки, а в среду и пятницу совершенно воздерживался от пищи. В первую неделю Святой Четыредесятницы он не принимал пищи до субботы, когда причащался Святых Тайн.

  Святой старец в уединении настолько иногда погружался во внутреннюю сердечную молитву, что подолгу оставался неподвижным, ничего не слыша и не видя вокруг. Навещавшие его изредка пустынники - схимонах Марк Молчальник и иеродиакон Александр, застав святого в такой молитве, с благоговением тихо удалялись, чтобы не нарушать его созерцания.

   В летнюю жару преподобный собирал на болоте мох для удобрения огорода; комары нещадно жалили его, но он благодушно терпел это страдание, говоря: "Страсти истребляются страданием и скорбью, или произвольными, или посылаемыми Промыслом". Около трех лет преподобный питался только одной травой снитью, которая росла вокруг его келлии. К нему всё чаще стали приходить, кроме братии, миряне - за советом и благословением. Это нарушало его уединение. Испросив благословение настоятеля, преподобный преградил к себе доступ женщинам, а затем и всем остальным, получив знамение, что Господь одобряет его мысль о полном безмолвии. По молитве преподобного, дорогу в его пустынную келлию преградили огромные сучья вековых сосен. Теперь только птицы, слетавшиеся во множестве к преподобному, и дикие звери посещали его. Преподобный из рук кормил медведя хлебом, когда из монастыря приносили ему хлеб.

   Видя подвиги преподобного Серафима, враг рода человеческого вооружился против него и, желая принудить святого оставить безмолвие, решил устрашать его, но преподобный ограждал себя молитвой и силой Животворящего Креста. Диавол навел на святого "мысленную брань" - упорное продолжительное искушение. Для отражения натиска врага преподобный Серафим усугубил труды, взяв на себя подвиг столпничества. Каждую ночь он поднимался на огромный камень в лесу и молился с воздетыми руками, взывая: "Боже, милостив буди мне грешному". Днем же он молился в келлии, также на камне, который принес из леса, сходя с него только для краткого отдыха и подкрепления тела скудной пищей. Так молился преподобный 1000 дней и ночей. Диавол, посрамленный преподобным, задумал умертвить его и наслал грабителей. Подойдя к святому, работавшему на огороде, разбойники стали требовать от него деньги. У преподобного в это время был в руках топор, он был физически силен и мог бы обороняться, но не захотел этого делать, вспомнив слова Господа: "Взявшие меч мечом погибнут" (Мф. 26, 52). Святой, опустив топор на землю, сказал: "Делайте, что вам надобно". Разбойники стали бить преподобного, обухом проломили голову, сломали несколько ребер, потом, связав его, хотели бросить в реку, но сначала обыскали келлию в поисках денег. Всё сокрушив в келлии и ничего не найдя в ней, кроме иконы и нескольких картофелин, они устыдились своего злодеяния и ушли. Преподобный, придя в сознание, дополз до келлии и, жестоко страдая, пролежал всю ночь. Наутро с великим трудом он добрел до обители. Братия ужаснулись, увидев израненного подвижника. Восемь суток пролежал преподобный, страдая от ран; к нему были вызваны врачи, удивившиеся тому, что Серафим после таких побоев остался жив. Но преподобный не от врачей получил исцеление: Царица Небесная явилась ему в тонком сне с апостолами Петром и Иоанном. Коснувшись головы преподобного, Пресвятая Дева даровала ему исцеление. После этого случая преподобному Серафиму пришлось провести около пяти месяцев в обители, а затем он опять ушел в пустынную келлию. Оставшись навсегда согбенным, преподобный ходил, опираясь на посох или топорик, однако своих обидчиков простил и просил не наказывать. После смерти настоятеля отца Исаии, бывшего с юности преподобного его другом, он взял на себя подвиг молчальничества, совершенно отрекаясь от всех житейских помыслов для чистейшего предстояния Богу в непрестанной молитве. Если святому в лесу встречался человек, он падал ниц и не вставал, пока прохожий не удалялся. В таком безмолвии старец провел около трех лет, перестав даже посещать обитель в воскресные дни. Плодом молчания явилось для преподобного Серафима стяжание мира души и радости о Святом Духе. Великий подвижник так впоследствии говорил одному из монахов монастыря: "...радость моя, молю тебя, стяжи дух мирен, и тогда тысячи душ спасутся около тебя". Новый настоятель, отец Нифонт, и старшая братия обители предложили отцу Серафиму или по-прежнему приходить в монастырь по воскресеньям для участия в богослужении и причащения в обители Святых Таин, или вернуться в обитель. Преподобный избрал последнее, так как ему стало трудно ходить из пустыни в монастырь. Весной 1810 года он возвратился в обитель после 15 лет пребывания в пустыни. Не прерывая молчания, он к этому подвигу прибавил еще и затвор и, никуда не выходя и никого у себя не принимая, непрестанно находился в молитве и Богомыслии. В затворе преподобный Серафим приобрел высокую душевную чистоту и сподобился от Бога особых благодатных даров - прозорливости и чудотворения. Тогда Господь поставил Своего избранника на служение людям в самом высшем монашеском подвиге - старчестве. 25 ноября 1825 года Матерь Божия вместе с празднуемыми в этот день двумя святителями явилась в сонном видении старцу и повелела ему выйти из затвора и принимать у себя немощные души человеческие, требующие наставления, утешения, руководства и исцеления. Благословившись у настоятеля на изменение образа жизни, преподобный открыл двери своей келлии для всех. Старец видел сердца людей, и он, как духовный врач, исцелял душевные и телесные болезни молитвой к Богу и благодатным словом. Приходившие к преподобному Серафиму чувствовали его великую любовь и с умилением слушали ласковые слова, с которыми он обращался к людям: "радость моя, сокровище мое". Старец стал посещать свою пустынную келлию и родник, называемый Богословским, около которого ему выстроили маленькую келлейку. Выходя из келлии, старец всегда нес за плечами котомку с камнями. На вопрос, зачем он это делает, святой смиренно отвечал: "Томлю томящего меня". В последний период земной жизни преподобный Серафим особенно заботился о своем любимом, детище - Дивеевской женской обители. Еще в сане иеродиакона он сопровождал покойного настоятеля отца Пахомия в Дивеевскую общину к настоятельнице монахине Александре, великой подвижнице, и тогда отец Пахомий благословил преподобного всегда заботиться о "Дивеевских сиротах". Он был подлинным отцом для сестер, обращавшихся к нему во всех своих духовных и житейских затруднениях. Ученики и духовные друзья помогали святому окормлять Дивеевскую общину - Михаил Васильевич Мантуров, исцеленный преподобным от тяжкой болезни и по совету старца принявший на себя подвиг добровольной нищеты; Елена Васильевна Мантурова, одна из сестер Дивеевских, добровольно согласившаяся умереть из послушания старцу за своего брата, который был еще нужен в этой жизни; Николай Александрович Мотовилов, также исцеленный преподобным. Н. А. Мотовилов записал замечательное поучение преподобного Серафима о цели христианской жизни. В последние годы жизни преподобного Серафима один исцеленный им видел его стоявшим на воздухе вовремя молитвы. Святой строго запретил рассказывать об этом ранее его смерти.

   Все знали и чтили преподобного Серафима как великого подвижника и чудотворца. За год и десять месяцев до своей кончины, в праздник Благовещения, преподобный Серафим еще раз сподобился явления Царицы Небесной в сопровождении Крестителя Господня Иоанна, апостола Иоанна Богослова и двенадцати дев, святых мучениц и преподобных. Пресвятая Дева долго беседовала с преподобным, поручая ему Дивеевских сестер. Закончив беседу, Она сказала ему: "Скоро, любимиче Мой, будешь с нами". При этом явлении, при дивном посещении Богоматери, присутствовала одна Дивеевская старица, по молитве за нее преподобного.

   В последний год жизни преподобный Серафим стал заметно слабеть и говорил многим о близкой кончине. В это время его часто видели у гроба, стоявшего в сенях его келлии и приготовленного им для себя. Преподобный сам указал место, где следовало похоронить его, - близ алтаря Успенского собора. 1 января 1833 года преподобный Серафим в последний раз пришел в больничную Зосимо-Савватиевскую церковь к литургии и причастился Святых Тайн, после чего благословил братию и простился, сказав: "Спасайтесь, не унывайте, бодрствуйте, днесь нам венцы готовятся". Второго января келейник преподобного, отец Павел, в шестом часу утра вышел из своей келлии, направляясь в церковь, и почувствовал запах гари, исходивший из келлии преподобного; в келлии святого всегда горели свечи, и он говорил: "Пока я жив, пожара не будет, а когда я умру, кончина моя откроется пожаром". Когда двери открыли, оказалось, что книги и другие вещи тлели, а сам преподобный стоял на коленях перед иконой Божией Матери в молитвенном положении, но уже бездыханный. Его чистая душа во время молитвы была взята Ангелами и взлетела к Престолу Бога Вседержителя, верным рабом и служителем Которого преподобный Серафим был всю жизнь.

 

 

АКАФИСТ

 

Кондак 1

 

Избранный чудотворче и предивный угодниче Христов, скорый помощниче и молитвенниче наш, преподобне отче Серафиме! Величающе прославльшаго тя Господа, воспеваем ти похвальная. Ты же имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободи зовущих:

Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

 

 

Икос 1

 

Ангелов Творец избра тя изначала, да прославиши житием твоим пречудное имя Святыя Троицы: явился бо еси воистину Ангел на земли и во плоти Серафим: яко луч пресветлый вечнаго Солнца правды, просветися житие твое. Мы же, зряще прехвальныя труды твоя, с благоговением и радостию глаголем ти сицевая:

Радуйся, правило веры и благочестия;
Радуйся, образе кротости и смирения.
Радуйся, преславное верных величание;
Радуйся, претихое скорбным утешение.
Радуйся, прелюбимое иноков похваление;
Радуйся, живущим в мире предивное поможение.
Радуйся, Российския державы славо и ограждение;
Радуйся, нижегородския и тамбовския страны священное украшение.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 2

 

Видящи мати твоя, преподобне отче Серафиме, теплую любовь твою ко иноческому житию, позна святую волю Господню о тебе, и Богу яко дар совершен приносящи, благослови тя на тесный путь иноческий святым крестом своим, его же до конца жития твоего на персех носил еси, знаменуя велию любовь твою к распеншемуся за ны Христу Богу нашему, Ему же вси со умилением зовем: Аллилуиа.

  

Икос 2

 

Разум Небесный тебе даровася, святче Божий: от юности твоея не престая помышляти о Небеснем, оставил еси дом отчий, Царствия Божия ради и правды его. Сего ради приими от нас похвалы сия:

Радуйся, града Курска чадо богоизбранное;
Радуйся, родителей благочестивых отрасль пречестная.
Радуйся, добродетели матере своея унаследивый;
Радуйся, благочестию и молитве ею наученный.
Радуйся, на подвиги от матере крестом благословенный;
Радуйся, благословение сие яко святыню до смерти соблюдый.
Радуйся, любве ради Господа дом отеческий оставивый;
Радуйся, вся красная мира сего ни во чтоже вменивый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 3

 

Сила Вышняго от юности твоея воистину храняше тя, преподобне: с высоты бо храма спадша сохрани тя Господь неврежденна, и страждущу ти люте Сама Владычица мира явися, с Небес исцеление принесши, зане измлада верно служил еси Богу, выну взывая Ему: Аллилуиа.

  

Икос 3

 

Имея тщание о подвизе иноческаго равноангельнаго жития, во град святый Киев поклонения ради преподобным печерским притекл еси, и от уст преподобнаго Досифея повеление приим в пустыню Саровскую путь свой управити, верою издалеча облобызал еси место святое сие, и тамо вселився житие твое богоугодное скончал еси. Мы же, дивящеся таковому о тебе Божию промышлению, со умилением вопием ти:

Радуйся, мирския суеты отрешивыйся;
Радуйся, Небеснаго отечества пламенне возжелевый.
Радуйся, Христа всем сердцем возлюбивый;
Радуйся, благое иго Христово на себе восприемый.
Радуйся, совершеннаго послушания исполненный;
Радуйся, святых заповедей Господних блюстителю верный.
Радуйся, ум твой и сердце в Бозе молитвенно утвердивый;
Радуйся, столпе благочестия непоколебимый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 4

 

Бурю злых напастей утишая, прошел еси весь путь тесный и скорбный подвига иноческаго, несый ярем пустыннаго жития, затвора и молчания, многонощнаго бдения, и тако благодатию Божиею восходя от силы в силу, от деяния к боговидению, преселился еси во обители Горния, идеже со Ангелы поеши Богу: Аллилуиа.

  

Икос 4

 

Слышаще и видяще святое житие твое, преподобне отче Серафиме, вся братия твоя удивляхуся тебе, и приходяще к тебе, поучахуся о словесех твоих и подвизех, славяще Господа, дивнаго во святых Своих. И мы вси с верою и любовию восхваляем тя, преподобне отче, и вопием ти сице:

Радуйся, всего себе в жертву Господеви принесый;
Радуйся, на высоту безстрастия возшедый.
Радуйся, воине Христов добропобедный;
Радуйся, Небеснаго Домовладыки рабе благий и верный.
Радуйся, предстателю о нас пред Господем непостыдный;
Радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный.
Радуйся, пречуднаго благоухания крине пустынный;
Радуйся, благодати Божия сосуде непорочный.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кодак 5

 

Божественный свет осия жилище твое, преподобне, егда, болящу ти и на одре смертнем лежащу, Сама Пречистая Дева пришедши к тебе со святыми апостолы Петром и Иоанном, рече: сей есть от рода Нашего, и главе твоей коснуся. Абие же исцелев, воспел еси благодарне Господеви: Аллилуиа.

  

Икос 5

 

Видя враг рода человеча чистое и святое житие твое, преподобне Серафиме, восхоте погубити тя: наведе бо на тя люди злы, иже беззаконно истязаху тя и еле жива суща оставиша; ты же, отче святый, яко агнец кроток, вся претерпел еси, за обидящих тя Господеви моляся. Темже мы вси, таковому твоему незлобию дивящеся, вопием ти:

Радуйся, в кротости и смирении твоем Христу Богу подражавый; Радуйся, незлобием твоим духа злобы победивый.
Радуйся, чистоты душевныя и телесныя хранителю усердный; 
Радуйся, пустынниче, дарами благодатными преисполненный.
Радуйся, подвижниче богопрославленный и прозорливый;
Радуйся, наставниче монахов предивный и богомудрый.
Радуйся, Святыя Церкве похвало и радование;
Радуйся, обители нашея славо и удобрение.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 6

 

Проповедует пустыня Саровская подвиги и труды твоя, богоносне угодниче Христов: дебри бо и леса ея молитвою облагоухал еси, пророку Божию Илии и Крестителю Господню Иоанну подражая, и явился еси пустыни прозябение многоплодное дарами Духа Святаго. Егоже действием многая и преславная совершил еси, подвизая верных воспевати благих подателю Богу: Аллилуиа.

  

Икос 6

 

Возсия в тебе новый боговидец, Моисею подобный, Серафиме блаженне: непорочно бо служение алтарю Господню совершая, сподобился еси зрети Христа, во храме со безплотными Силами грядуща. Сему Божию о тебе благоволению дивящеся, воспеваем ти сице:

Радуйся, Боговидче преславный;
Радуйся, светом трисиянным озаренный.
Радуйся, Пресвятыя Троицы служителю верный;
Радуйся, Духа Святаго жилище украшенное.
Радуйся, Христа со Ангелы телесныма очима лицезревый;
Радуйся, в бреннем телеси райскую сладость предвкусивый.
Радуйся, Хлебом Жизни насыщенный;
Радуйся, Питием безсмертия напоенный.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 7

 

Хотя Человеколюбец Господь явити в тебе, преподобне, Свое неизреченное к людем милосердие, показа тя яко воистину светило богосветлое: делы бо и словесы твоими всех приводил еси ко благочестию и любви Божией. Темже, сиянием подвигов твоих просвещени и хлебом учения твоего насыщени, тебе усердно величаем и прославльшему тя Христу вопием: Аллилуиа.

  

Икос 7

 

Новаго видяще тя избранника Божия, издалеча притекаху к тебе вернии в скорбех и болезнех: и сих бедами отягченных не отринул еси, источая целения, даруя утешение, предстательствуя в молитвах. Темже исхождаше во всю землю российскую вещание чудес твоих, и сице тя славляху духовная чада твоя:

Радуйся, пастырю наш добрый;
Радуйся, отче милостивый и кроткий.
Радуйся, врачу наш скорый и благодатный;
Радуйся, немощей наших целителю милосердый.
Радуйся, в бедах и обстояниих помощниче скорый;
Радуйся, душ смятенных умирителю пресладостный.
Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый;
Радуйся, прегрешений сокровенных обличителю прозорливый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 8

 

Странное чудо видим на тебе, преподобне: яко старец сый немощный и претрудный, тысящу дний и тысящу нощий на камени в молитве пребывал еси. Кто доволен изрещи болезни и борения твоя, блаженне отче, яже претерпел еси, воздея преподобнеи руце твои к Богу, амалика мысленнаго побеждая и Господеви поя: Аллилуиа.

  

Икос 8

 

Весь еси желание, весь сладость, сладчайший Иисусе! Тако в молитвах взывал еси, отче, в пустыннем безмолвии твоем. Мы же, суетою помраченнии и во гресех все житие иждившии, восхваляюще любовь твою ко Господу, сице вопием ти:

Радуйся, любящим и чтущим тя ходатаю спасения;
Радуйся, приводяй грешников ко исправлению.
Радуйся, молчальниче и затворниче предивный;
Радуйся, молитвенниче о нас усердный.
Радуйся, пламенную любовь ко Господу показавый;
Радуйся, огнем молитвы стрелы вражия попаливый.
Радуйся, свеще неугасимая, молитвою в пустыни пламенеющая; 
Радуйся, светильниче, горяй и светяй даровании духовными.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 9

 

Все естество ангельское удивися странному зрению: старцу бо сущу в затворе Небесе и земли Царица явися, повелевающи, да открыет затвор свой и да не возбранит людем православным внити к себе, но да всех пети научит Христу Богу: Аллилуиа.

  

Икос 9

 

Витии многовещаннии не возмогут изрещи крепость любве твоея, блаженне: предал бо еси себе на служение всем приходящим к тебе, повеление Богоматере исполняя, и был еси недоумевающим советник благий, унывающим утешитель, заблуждающихся кроткое вразумление, болящих врач и целитель. Сего ради вопием ти:

Радуйся, от мира в пустыню вселивыйся, да добродетели приобрящеши;
Радуйся, из пустыни во обитель возвративыйся, во еже добродетели семена сеяти.
Радуйся, Духа Святаго благодатию осиянный;
Радуйся, кротости и смирения исполненный.
Радуйся, притекавшим к тебе отец чадолюбивый;
Радуйся, в словесех любве ободрение и утешение им подававый.
Радуйся, приходящия к тебе радостию и сокровищем именовавый; 
Радуйся, за любовь твою святую радостей Небеснаго Царствия сподобивыйся.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 10

 

Спасительнаго твоего подвига, преподобне, достиг скончания, на молитве коленопреклоненно святую душу твою в руце Божии предал еси, юже Ангели святии вознесоша горе ко престолу Вседержителя, да со всеми святыми предстоиши во славе невечерней, воспевая песнь хвалебную святых святейшему Слову: Аллилуиа.

  

Икос 10

 

Стена всем святым и иноком отрада, Пресвятая Дева пред кончиною твоею явися ти, провозвестивши близкое твое к Богу отшествие. Мы же, дивящеся таковому посещению Богоматере, вопием ти:

Радуйся, Небесе и земли Царицу лицезревый;
Радуйся, явлением Божия Матере обрадованный.
Радуйся, весть от Нея ко преселению Небесному приемый;
Радуйся, праведною кончиною святость жития твоего показавый.
Радуйся, в молитве пред иконою Богоматере умиленный дух твой Богу предавый;
Радуйся, неболезненным исходом проречения твоя исполнивый.
Радуйся, венцем безсмертия от руки Вседержителя увенчанный; 
Радуйся, блаженство райское со всеми святыми унаследовавый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 11

 

Пение непрестанное Пресвятей Троице вознося, преподобне, всем житием твоим подвижник великий благочестия явился еси, заблуждшим на вразумление, болящим душею и телом на исцеление. Мы же, благодарни суще Господеви за таковую милость Его к нам, выну зовем Ему: Аллилуиа.

  

Икос 11

 

Светоподательный светильник быв в житии, богоблаженне отче, и по смерти твоей, возсиял еси яко светозарное светило российския земли: источаеши бо от честных мощей твоих токи чудес всем с верою и любовию к тебе притекающим. Темже мы яко молитвеннику о нас теплому и чудотворцу вопием ти:

Радуйся, множеством чудес от Господа прославленный;
Радуйся, любовию твоею всему миру возсиявый.
Радуйся, любве Христовы верный последователю;
Радуйся, утешение всем требующим твоея помощи.
Радуйся, источниче чудес неоскудеваемый;
Радуйся, болящих и недужных исцелителю.
Радуйся, воды многоцелебныя кладезю неисчерпаемый;
Радуйся, яко вся концы земли нашея любовию твоею объял еси.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 12

 

Благодать и велие твое дерзновение пред Богом ведуще, тебе, преподобне отче, молимся: молися тепле ко Господу, да хранит Церковь Свою святую от неверия и раскола, от бед и напастей, да поем тобою благодеющему нам Богу: Аллилуиа.

  

Икос 12

 

Поюще твое прославление, ублажаем тя, преподобне, яко многомощна молитвенника о нас пред Господем, утешителя и заступника, и с любовию возглашаем ти сице:

Радуйся, Церкве Православныя похвало;
Радуйся, Отечеству и обители нашея щит и ограждение.
Радуйся, путеводителю, всех к Небеси направляяй;
Радуйся, защитниче наш и покровителю.
Радуйся, силою Божиею многая чудеса содеявый;
Радуйся, ризою твоею многия недужныя исцеливый.
Радуйся, вся козни диавольския победивый;
Радуйся, звери дивия кротостию твоею покоривый.
Радуйся, преподобне Серафиме, Саровский чудотворче.

  

Кондак 13

 

О предивный угодниче и великий чудотворче, преподобне отче Серафиме, приими малое сие моление наше, в похвалу тебе возносимое, и предстоя ныне престолу Царя царствующих, Господа нашего Иисуса Христа, молися о всех нас, да обрящем милосердие Его в день судный, в радости поюще Ему: Аллилуиа.

 

(Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак)

  

 

МОЛИТВА ПЕРВАЯ

 

О пречудный отче Серафиме, великий Саровский чудотворче, всем прибегающим к тебе скоропослушный помощниче! Во дни земнаго жития твоего никтоже от тебе тощ и неутешен отъиде, но всем в сладость бысть видение лика твоего и благоуветливый глас словес твоих. К сим же и дар исцелений, дар прозрения, дар немощных душ врачевания обилен в тебе явися. Егда же призва тя Бог от земных трудов к Небесному упокоению, николиже любовь твоя преста от нас, и невозможно есть исчислити чудеса твоя, умножившаяся, яко звезды небесныя: се бо по всем концем земли нашея людем Божиим являешися и даруеши им исцеления. Темже и мы вопием ти: о претихий и кроткий угодниче Божий, дерзновенный к Нему молитвенниче, николиже призывающия Тя отреваяй, вознеси о нас благомощную твою молитву ко Господу сил, да укрепит отечество наше, да дарует нам вся благопотребная в жизни сей и вся к душевному спасению полезная, да оградит нас от падений греховных и истинному покаянию научит нас, во еже безпреткновенно внити нам в вечное Небесное Царство, идеже ты ныне в незаходимей сияеши славе, и тамо воспевати со всеми святыми Живоначальную Троицу до скончания века. Аминь.

 

 

МОЛИТВА ВТОРАЯ

 

О великий угодниче Божий, преподобне и Богоносне отче наш Серафиме! Призри от горния славы на нас смиренных и немощных, обремененных грехми многими, твоея помощи и утешения просящих. Приникни к нам благосердием твоим и помози нам заповеди Господни непорочно сохраняти, веру православную крепко содержати, покаяние во гресех наших усердно Богу приносити, во благочестии христианстем благодатно преуспевати и достойны быти твоего о нас молитвеннаго к Богу предстательства. Ей, святче Божий, услыши нас молящихся тебе с верою и любовию и не презри нас требующих твоего заступления: ныне и в час кончины нашея помози нам и заступи нас молитвами твоими от злобных наветов диавольских, да не обладает нами тех сила, но да сподобимся помощию твоею наследовати блаженство обители райския. На тя бо упование наше ныне возлагаем, отче благосердый: буди нам воистину ко спасению путевождь и приведи нас к невечернему свету жизни вечныя богоприятным предстательством твоим у престола Пресвятыя Троицы, да славим и поем со всеми святыми достопокланяемое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

 

 

МОЛИТВА ТРЕТЬЯ

 

Преподобне отче Серафиме, любовию Божественною исполненный, любве Божественныя непрестанный служителю, любимиче Матере Божественныя Любве, услыши мя, малолюбящаго и многоогорчающаго тя. Даждь и мне быти ныне усердным служителем благоугодныя любве; тоя убо любве, яже долготерпит, милосердствует, не завидит, не превозносится, не гордится, не безчинствует, не ищет своих си, не раздражается, не мыслит зла, не радуется о неправде, радуется же о истине; вся любит, всему веру емлет, вся уповает, вся терпит, яже николиже отпадает! Сия любве служителем быти мне и всем моим присным, и знаемым, и другом умоли Любовь изначальную, да послужив любовию Ей на земли, твоим ходатайством, молитвами Богородицы и всех святых достигну Царства любве, и славы, и света, и припаду к стопама Владыки моего, давшаго нам заповедь о истинней любви. Отче любящий, не отрини мольбы сердца, любящаго тя, и о прощении моих грехов любящаго Бога умоли. Помози нам нести тяготы друг друга, не творити другим, елика себе не хощем быти, вся любовию покрывати, и с сердечною песнию любве скончав земное житие, начати с нею же радостно вечную жизнь в Стране истинныя любве. Помолись о нас, отче, нами любимый отче, любящий нас! Аминь.

  

 

ТРОПАРЬ

 

Тропарь, глас 4:

 

От юности Христа возлюбил еси блаженне, и Тому единому работати пламенне вожделев, непрестанною молитвою и трудом в пустыни подвизался еси, умиленным же сердцем любовь Христову стяжав, избранник возлюблен Божия Матере явился еси. Сего ради вопием ти: спасай нас молитвами твоими, Серафиме, преподобне отче наш.

  

Кондак, глас 2:

 

Мира красоту и яже в нем тленная оставив, преподобне, в Саровскую обитель вселился еси, и тамо ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению: сего ради и Христос тебе, отче Серафиме, прослави и даром исцелений и чудес обогати. Темже вопием ти: радуйся, Серафиме, преподобне отче наш.

  

Величание

 

Ублажаем тя, преподобне отче наш Серафиме, и чтим святую память твою, наставниче монахов, и собеседниче Ангелов.

 

  

 

КАНОН
 

(Преподобному Серафиму Саровскому, чудотворцу)

 

Тропарь, глас 4-й

 

От юности Христа возлюбил еси, блаженне, и, Тому Единому работати пламенне вожделев, непрестанною молитвою и трудом в пустыни подвизался еси, умиленным же сердцем любовь Христову стяжав, избранник возлюблен Божия Матере явился еси. Сего ради вопием ти: спасай нас молитвами твоими, Серафиме, преподобне отче наш.

  

КАНОН, глас 6-й

 

Песнь 1

 Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

 

Припев: Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Господи, отверзи моя недостойнеи устне и даждь ми слово разума воспети достойно память блаженного Серафима, ныне со Ангелами молящагося Тебе избавити нас от всякого лютаго обстояния.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

К Богородице великий молитвенник был еси, преподобне, Юже видети со Апостолы сподобился еси, и ныне не престай молитвами твоими посещати чад твоих.

Слава: От юности твоея, преподобне, предался еси умом Богови и, страсти телесныя крепким воздержанием укротив, всякими добродетельми украсился еси, премудре.

И ныне: Всеблагая Владычице, Яже Преблагаго Бога плотию рождши, озлобленное страстьми мое сердце очисти, да верою и любовию величаю Тя.

  

Песнь 3

 Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Молитвами твоими, преподобне, предстоя Богу со Ангелы, за весь мир молися, брани вражия потребити и победу на супостаты даровати.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

От юности верою и любовию прилепился еси Владыце Вышних Сил, преподобне Серафиме, и, возсияв в пустыни Саровстей, яко солнце, в скорбех приходящим к тебе утешитель был еси; моли спастися нам.

Слава: Явился еси, преподобне, молящимся тебе столп непоколебим и прибежище всем притекающим во обитель Саровскую и приемлющим исцеления благодать неоскудную.

И ныне: Услыша Ева праматерь: в печалех родиши чада. Ты же, Чистая Дево, услышавши: Господь с Тобою, радуйся, — радованным гласом печаль праматере потребила еси.

 

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

 

 

Седален, глас 4-й

 

Житейское море страстей воздержанием препобедив и в пристанище безстрастия притек, сосуд воздержания явился еси, преподобне Серафиме, моли Христа Бога даровати нам велию милость.

  

Песнь 4

 Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Днесь светло празднует Саровская обитель память твою, преподобне, и молит тя: испроси у Господа вселенней мир и душам нашим велию милость.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Великими подвиги твоими, преподобне, яко финикс, процвел еси, словесы благоплодными и непорочным житием сердца притекающих к тебе услаждая, и ныне убо молися, да обрящем милость от Христа, Спаса нашего.

Слава: Твоими молитвами о нас умоли Бога, преподобне Серафиме, и греховный мрак печали нашея разори, безстрастием, верою и любовию украси всех, преславную память твою чтущих.

И ныне: Радуйся, Владычице Дево, Церквам красото, благочестивым людем державо и похвало, непрестанно молися Христу Богу, да сохранит нас от бед молитвами Твоими.

  

Песнь 5

 Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Всем приходящим к тебе был еси учитель истинный и к Богородице великий молитвенник, и ныне, преподобне, не престай молися о чадех твоих, яко имаши дерзновение велие.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Да внидут ныне христоименитии людие во храм обители Саровския, к честным мощем твоим, преподобне Серафиме, припадающе, и да просят от тебе исцеления, здравия и спасения, Христа величающе.

Слава: В нощи молящу ти ся Богу, преподобне, враг невидимый хотяше устрашити тя, но молитвою твоею посрамлен, исчезе вселукавый.

И ныне: Бога, Егоже родила еси, Пречистая Марие, моли рабом Твоим подати прегрешений оставление.

  

Песнь 6

 Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Святая душа твоя обитель бысть Богу, в нейже Отец, Сын и Святый Дух вселися, темже молим тя, преподобне, наваждения вражия от чтущих тя отжени и верным людем мир и здравие даруй.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Великия твоя пустынныя подвиги и труды и сладость учения твоего почитаем, преподобне Серафиме, имиже многия приходящия к тебе просветил еси и научил еси воспевати Единосущную Троицу.

Слава: Житием чистым последовав Владыце Христу, течение доброе скончал еси, преподобне, к вечным же обителем возшед, блаженне, зриши тамо, иже Ангели видят. Темже, чтуще память твою, Христа величаем.

И ныне: Ныне к Тебе прибегаю, Пречистая, спаси мя молитвами Твоими и соблюди: елика бо хощеши, можеши, яко Мати Всемогущаго.

 

Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:

 

 

Кондак, глас 2-й

 

Мира красоту и яже в нем тленная оставив, преподобне, в Саровскую обитель вселился еси и, тамо Ангельски пожив, многим путь был еси ко спасению, сего ради и Христос тебе, отче Серафиме, прослави и даром исцелений и чудес обогати. Темже вопием ти: радуйся, Серафиме, преподобне отче наш.

  

Икос

 

Оставив род и други, богатство, яко прах, вменив, в пустыни Саровстей водворился еси и, на страсти, яко безплотен, подвизався, Ангелов ликостояния сподобился еси. Темже духовная разумения приим, подаждь и нам, преподобне, разумно песньми воспети тя, сице глаголющим:

Радуйся, Серафиме блаженне, Небесный человече и земный Ангеле;
Радуйся, в любви Христу подражателю;
Радуйся, Святаго Духа обитель;
Радуйся, унывающим велие радование;
Радуйся, источниче исцелений;
Радуйся, скорбящим душам сладкое утешение;
Радуйся, иноком тихое пристанище и учителю премудрый;
Радуйся, похвало земли Российския;
Радуйся, Серафиме, преподобне отче наш.

  

Песнь 7

 Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Честно житие твое явися, преподобне, благодатию Божественнаго Духа исполнено, блаженну воистинну кончину преподобных приял еси, о Христе радуяся. Мы же к прославльшему тя взываем: отец наших Боже. благословен еси.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Множество людей, во святую обитель сошедшеся днесь, преподобне Серафиме, честным мощем твоим покланяется, от нихже исцеления вси почерпаем, непрестанно зовуще: отец наших Боже, благословен еси.

Слава: Во всю землю изыде вещание сие, яко в Сарове чудотворец преславен явися, исцелений множество источая всем, с верою приходящим и вопиющим: отец наших Боже, благословен еси.

И ныне: Богородице Дево, рождшая Слово паче слова, Зиждителя Твоего, Того моли с преподобным Серафимом помиловати души наша.

  

Песнь 8

 Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо иже хотети. Тя превозносим во вся веки.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Плотския страсти укротив и мирови умертвився, глаголы жизни вечныя сердцем твоим, блаженне, приял еси, научая всех, к тебе притекавших, взывати: Господа пойте, дела, и превозносите Его во веки.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

В прославлении честных мощей твоих, преподобне, обитель Саровская радости исполнися. Людие же вси дивному во святых Своих Богу взываху: Господа пойте, дела, и превозносите Его во веки.

Слава: Благодатию Божественнаго Духа исполнен сый, преподобне Серафиме, верным людем, творящим святую память твою, молитвами твоими испроси грехов прощение, вопиющим: дети, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите Господа во веки.

И ныне: Спасения Ходатаица нам явилася еси, Богородице, рождшая Спаса и Владыку всех, темже молим Тя: спасения сподоби всех, песнословящих Тя верно во вся веки.

  

Песнь 9

 Ирмос: Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют Чини Ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с Небесными вои Тя ублажаем.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Недостойными усты воспеваемое тебе милое хваление, преподобне, не презри, но приими и всех, прославляющих тя, освяти, бед, и напастей, и вечнаго мучения избави, да тя присно воспеваем.

 

Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас.

 

Мраз нощный и вар дневный во уединении пустыннем доблественне претерпев, дом Премудрости Божия был еси и к сиянию невечернему востекл еси. Моли спастися нам.

Слава: Славится днесь обитель, и в нейже ярем Христов прияти изволил еси: тамо бо, в пустыни, дни твоя пребыл еси и, твоими ученьми многи приходящия к тебе вразумив, научил еси быти чада Церкве Христовы.

И ныне: Ты еси крепость наша, Ты еси похвало и радование, Хранительница наша, заступление, прибежище и Предстательница непобедимая, Пречистая Богородице, спаси рабы Твоя.

 

Фото иконы: http://abc-people.com/shop/seraphim-sarov17.jpg

Обновлено 08.12.2012 12:14
 






Рейтинг@Mail.ru Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100 Яндекс.Метрика