Исповедник Иоанн Русский
(27 мая / 9 июня)
Праведный Иоанн Русский родился около 1690 года от благочестивых православных родителей. В юные годы он стал солдатом армии Петра I. Во время неудачной для России войны с Турцией (1711-1713 гг.) Иоанн попал в плен. Вероятно, он был захвачен в плен в сражении за Азов, оказавшись в руках татар — союзников турок. Татары переправили Иоанна в Константинополь и продали его оттоманскому начальнику конницы, некоему аге, родом из Прокопиона в Малой Азии, в 12-ти часах пути от Кесарии Каппадокийской. Этот ага взял нового раба к себе в деревню.
Вследствие военной неудачи Петра, Турция наполнилась множеством русских пленных. Ради облегчения своей рабской участи некоторые из них, не выдержав жестокого обращения, отреклись от веры Христовой и приняли ислам. Иоанн твердо хранил веру своих отцов, и потому терпел презрение и ненависть турок.
С мудростью, кротостью и терпением, которые Господь дает любящим Его, Иоанн переносил свое рабство, жестокость хозяина, издевательства и насмешки турок Они называли его «кяфирин», то есть «неверный», показывая этим свое презрение и обрекая его на муки. Прокопион был местом, где жили лютые противники христианства — янычары. Поэтому Иоанн с его твердостью в стоянии за веру был им особенно ненавистен. Турки подвергали Иоанна побоям, оплеваниям, сожгли волосы и кожу на голове, толкали его в навоз, но принудить его к отречению от Христа они не смогли. Исповедник неизменно и смело отвечал своему господину и тем, кто уговаривал его отступить от своей веры, что предпочитает умереть, лишь бы не впасть в тяжкий грех богоотступничества. Иоанн выдержал все муки смиренно и с достоинством. Он говорил своему хозяину: «Ничтоже мя разлучит от любви Христовой»: ни обольстительные обещания временных благ, ни биения, ни раны, ни другие какие жестокие мучения. Имею перед собой Спасителя моего, благодушно принимаю за веру в Него палочные удары, представляя себе терновый венец, возложенный на Божественную главу. Я готов с радостью претерпеть надевание раскаленного шлема, которым вы прожигаете до мозга головы христиан, противящихся неправым хотениям вашим, готов претерпеть и другие лютые муки. Я усердствую о благодати Христа моего, научившего нас Своей смертью на Кресте твердости, терпению, безбоязненности в самой лютой за Него смерти, которая станет причиной вечного неизреченного блаженства на Небесах. Я русский, верный слуга земного царя моего, хотя и пленен тобой, но от истинного служения Небесному Царю и правой веры родителей моих никогда не отрекусь: в христианстве я родился, христианином и умру».
Бог, видящий твердость веры Иоанна, смягчил сердце свирепого турка, который со временем стал чувствовать даже расположение к своему рабу, видя его верность данному им Богу обещанию. Этому способствовало, конечно, и великое смирение, украшающее Иоанна, его кротость и трудолюбие. «Если ты оставляешь мне свободу веры, я охотно буду исполнять твои приказания», — говорил он своему господину.
Наконец для пленника кончилось время мучений и угроз: он был назначен на службу в конюшне. Там, примостившись в углу, Иоанн простирал свое усталое тело и отдыхал, благодаря Бога за то, что Он удостоил его иметь ложем ясли, подобные тем, которые Сам Спаситель избрал местом Своего рождения. Прилежно исполняя свои обязанности, Иоанн нежно заботился о лошадях своего господина. Чувствуя любовь святого, те ждали его, когда он отсутствовал, и ржали от радости, как бы разговаривая с ним, когда он ласкал их.
В зимний холод и в летний зной полураздетый и босой Иоанн исполнял свои обязанности. Другие рабы нередко насмехались над ним, видя его усердие в трудах. Но Иоанн никогда не сердился на них, напротив, при необходимости помогал им в работе, утешал в беде. Несмотря на полную нищету, он умудрялся помогать нуждающимся и больным людям, делил с ними свою скудную пишу.
Со временем Ага и его жена полюбили своего раба и предложили ему для жилья небольшое помещение около сарая для соломы. Иоанн отказался перейти туда и продолжал спать в своей любимой конюшне. В ней он изнурял свое тело лишениями и подвижнической жизнью, не обращая внимания на неудобства и беспокойное соседство. Ночью конюшня наполнялась молитвами святого, и зловоние навоза исчезало, превращаясь в дивное благоухание. Блаженный Иоанн подвизался в этой конюшне, как истинный подвижник-монах. Он молился часами, стоя на коленях, спал совсем мало на соломе под старым тулупом, который служил ему одеялом. Питался он очень скудно: часто вкушал только хлеб и воду в ограниченном количестве. Так он постился большую часть дней своих. Он тихо читал про себя псалмы Давида, которые знал наизусть.
Пребывая ежедневно в посте и молитве, покоясь на гноище (навозе), как новый Иов, ночью он тайно посещал церковь святого Георгия, расположенную на вершине скалы, напротив дома хозяина. Там он прочитывал всенощное бдение и каждую субботу причащался Святых Христовых Таин. Господь, «испытующий сердца» (Иер. 11,20), призрел на Своего верного раба и сделал так, что другие рабы и иноверцы перестали издеваться над ним, высмеивать и оскорблять его. По молитвам Иоанна его хозяин разбогател и стал одним из самых влиятельных людей Прокопиона. Он чувствовал, откуда снизошло благословение на его дом, и постоянно рассказывал об этом своим согражданам.
Став состоятельным, Ага решил предпринять паломничество в Мекку. Трудно было в то время совершить такое далекое путешествие, но, преодолев все лишения и трудности пути, хозяин Иоанна через некоторое время благополучно прибыл в святой для мусульман город.
В эти дни жена Аги пригласила в Прокопион на обед родственников и друзей мужа, чтобы помолиться о его благополучном возвращении домой. Блаженный Иоанн прислуживал в столовой. Подавали любимое блюдо Аги — плов. Хозяйка, вспоминая своего мужа, сказала Иоанну: «Как же рад был бы твой хозяин, Иван, если бы он был здесь и вкушал с нами этот плов!» Тогда Иоанн попросил хозяйку дать ему блюдо, наполненное пловом, обещая послать его в Мекку. Гостям это показалось очень смешным. Но хозяйка повелела служанке приготовить Иоанну блюдо с пловом. Про себя же она подумала, что он либо сам захотел полакомиться им, либо решил отдать его какой-нибудь бедной христианской семье. Она знала, что Иоанн часто отдавал свою еду бедным грекам.
Иоанн взял блюдо и ушел в конюшню. Став на колени, он горячо и от всей души помолился Богу, чтобы Всемогущий Господь переправил плов его хозяину. В своей простоте блаженный был совершенно уверен, что Господь услышит его молитву и что плов каким-то образом попадет в Мекку. Иоанн верил, не сомневаясь, что Господь исполнит его просьбу. Как говорит великий подвижник преподобный Исаак Сирин: «Эти сверхъестественные знамения даются только самым простым по разуму и одновременно самым крепким в надежде». И действительно, блюдо с пловом на глазах Иоанна исчезло. Блаженный конюх вернулся к хозяйке и сообщил, что блюдо отправлено в Мекку. Услышав это, гости засмеялись и решили, что Иоанн сам все съел и только в шутку рассказал им, что послал плов хозяину.
Но как же удивились все в доме Аги, когда тот по прошествии трех месяцев вернулся из Мекки и привез с собой домашнее медное блюдо. Только блаженный Иоанн не изумился. Своим домашним Ага рассказал следующее: «Однажды (а это было как раз во время званого обеда) я вернулся из большой мечети в дом, в котором остановился, и, войдя в комнату, запертую на ключ, нашел там на столе блюдо с пловом. Я остановился в недоумении, соображая, кто же мог принести мне его? Я не мог понять, каким образом была открыта замкнутая дверь. Не зная, как объяснить это странное событие, я с любопытством рассматривал блюдо, на котором дымился горячий плов, и, к своему удивлению, заметил, что на нем выгравировано мое имя, как и на всей медной посуде в нашем доме. Несмотря на душевное волнение, вызванное этим происшествием, я съел плов с большим удовольствием. И вот я вам привез это блюдо, оно ведь действительно наше. Ей, Аллах, никак не могу понять, как оно очутилось в Мекке и кто его принес».
Все домашние Аги были ошеломлены этим рассказом. Жена, в свою очередь, рассказала ему, как Иоанн выпросил блюдо с едой, с тем, чтобы послать его в Мекку, и как все гости смеялись, услышав об обещании Иоанна. Оказалось, что блаженный вовсе не шутил и все произошло по его слову.
Весть о чуде распространилась по всему селу и окрестностям. После этого все стали почитать Иоанна как любимого Богом праведника. Со страхом и уважением смотрели на него и греки и турки. С тех пор никто больше не смел обижать русского раба. Его господин с женой заботились о нем еще больше и снова упрашивали его перейти из конюшни в домик, находившийся рядом. Но святой опять отказался. Он продолжал жить по-старому, подвизаясь в молитве, ухаживая за животными своего хозяина, исполняя охотно все его пожелания. Ночи он проводил в молитве и пении псалмов, по слову Господа: «Отдавайте кесарево кесарю, а Божие Богу» (Мф. 22,21).
Испытанный скорбями и унижениями, очищенный постом и молитвой, праведный Иоанн приближался к концу своей жизни. Он тяжело занемог и лежал на сене в конюшне. Предчувствуя приближение смерти, Иоанн желал причаститься Святых Христовых Таин и послал верного человека за православным священником. Из-за фанатизма турок священник побоялся открыто принести Святые Дары в конюшню. Но Бог вразумил его спрятать Их в яблоке. Причастившись, блаженный Иоанн в тот же час предал свою душу в руки Господа, Которому посвятил всю свою многострадальную жизнь. Так почил святой Иоанн 27 мая 1730 года. Русского раба похоронили с почестями в местной церкви во имя святого великомученика Георгия. Со слезами и благоговением хоронили его жители Прокопиона: греки, турки и армяне. Ага покрыл его святые останки драгоценным ковром. Среди местных греков очень скоро началось почитание Иоанна. Много было случаев чудесной помощи по заступничеству праведника: исцеления от паралича и многих других болезней, помощь бесноватым, прозрение слепых. Исцелялись не только православные, но и армяне, протестанты, турки. Так место захоронения святого становится местом паломничества всей Каппадокии.
Священник, каждую субботу исповедовавший и причащавший Иоанна, увидел святого во сне в ноябре 1733 года. Святой сказал, что его тело благодатию Божией осталось целиком нетленным, таким, каким его погребли 3,5 года назад. Священник пребывал в сомнении, и тогда, по Божественной благодати, небесный свет появился над могилой святого в виде огненного столба.
Христиане решились открыть могилу и увидели, что тело святого оказалось нетленным и благоухающим. Это благоухание сохраняется и до наших дней. Тогда с благоговением верующие взяли тело святого и перенесли его в храм, который когда-то посещал сам Иоанн.
Следующее удивительное событие произошло в 1832 году, когда против турецкого султана Махмуда II восстал в Египте Ибрахим-паша. В то время как войско султана приближалось к Прокопиону, жители села, преимущественно враждебные султану янычары, не хотели пропустить его армию. Христиане-греки не были с этим согласны, но, будучи в меньшинстве, они ничего не могли сделать. Убоявшись мести султанского войска, они бежали в близлежащие села и укрылись в пещерах. В Прокопионе остались только престарелые и слабые. Войска султана вошли в Прокопион как во вражеский город. Воины разграбили не только все дома, но и церковь святого Георгия. Когда они открыли гробницу святого Иоанна и не нашли в ней никаких ценностей, то с гневом выбросили святые мощи во двор и хотели их сжечь, чтобы посмеяться над христианами. Набрав дров, они разожгли костер, но, к их удивлению, мощи опять оказались в церкви. Не вразумившись этим чудом, они вынесли их во второй раз и положили на костер, но огонь не коснулся святыни. И тут Иоанн предстал перед воинами живым: он стоял с грозным видом среди огня и жестом руки останавливал святотатцев. Турки в ужасе разбежались, оставив мощи святого и все награбленное в Прокопионе. На другой день несколько стариков-христиан пришли к церкви и нашли тело святого в целости среди углей и пепла. Оно почернело от дыма и копоти, но было таким же благоуханным и нетленным. Верующие благоговейно возвратили мощи святого в его раку.
Прошло два года. Христианское население Прокопиона выстроило большой храм в честь святителя Василия Великого. В этот красивый храм греки хотели перенести мощи святого праведного Иоанна. Два раза переносили их, но всякий раз они таинственно исчезали и снова оказывались в церкви святого великомученика Георгия. Когда в третий раз православные греки решили перенести мощи, то сначала отслужили молебен и совершили всенощное бдение, обращая свои молитвенные воздыхания ко Господу. На сей раз Господь услышал молитвы Своих рабов, и мощи Иоанна обрели покой в церкви святителя Василия Великого.
Приблизительно в 1862 году одна благочестивая женщина увидела во сне святого Иоанна, который держал в руках крышу сельской школы. На следующий день, во время Божественной литургии, она рассказала об этом. Не успела она закончить свой рассказ, как послышался страшный грохот. Все в страхе выбежали из церкви и с ужасом увидели, что крыша школы, которая находилась напротив церкви, рухнула. Люди кинулись туда, ведь там были все дети села! Вне себя от горя они начали поднимать обвалившуюся кровлю, и, о чудо! — все дети выбрались из-под обломков живыми. Они услышали страшный треск над головой и успели залезть под парты. Когда крыша обрушилась, балки упали на парты, не придавив ни одного ребенка.
Следует еще рассказать о перенесении руки праведного Иоанна в Свято-Пантелеимонов монастырь на Афоне. В этом даре Святому Афону праведный Иоанн Русский явил особое благоволение к спасающимся там его соотечественникам. До этого праведный Иоанн никогда не допускал отъятия частиц от своих мощей. Дерзнувшим на такое дело он всегда являлся в видениях и повелевал возвращать взятое. Но перенесению руки для Афонского монастыря не было никакого препятствия.
Случилось же это так. В течение нескольких лет до 1880 года подвизавшиеся в монастыре святого Пантелеймона отцы, узнав о совершающихся у раки святого Иоанна чудесах, просили у жителей Прокопиона часть его многоцелебных мощей. Греки долго отказывались, но наконец согласились исполнить просьбу русских иноков Афона. Отслужив молебен и отделив от мощей правую руку, они послали ее в 1881 году в сопровождении отца Дионисия и одного из уважаемых старейшин села на Афон.
Все монахи во главе со своим настоятелем отцом Макарием вышли встречать мощи на пристань; торжественно звучали песнопения, колокольный звон и удары в било оглашали окрестности русской обители. Честные мощи святого Иоанна были поставлены в соборной церкви на аналое. Под торжественные славословия братия с благоговением поклонялись святыне.
В 1886 году на средства Свято-Пантелеимоновского монастыря в Прокопионе началось строительство храма во имя святого праведного Иоанна Русского. 15 августа 1886 года по благословению Вселенского Патриарха Константина V храм был освящен Кесарийским митрополитом Иоанном.
Так Господь прославил и до наших дней продолжает прославлять Своего угодника многими великими чудесами. Особенно обильно они стали изливаться в 1924 и 1951 годах. После трагического поражения греков в войне с турками все греческое население должно было покинуть Анатолию. Греки из Прокопиона переехали на остров Эвбею в село Ахмет Ага, которое после отъезда турок переименовали в Неопрокопион. Греки-беженцы привезли с собой и раку с мощами святого праведного Иоанна Русского, которую сначала поместили в церкви равноапостольных Константина и Елены. 27 мая 1951 года был освящен новый храм в честь праведного Иоанна Русского, строительство которого было начато еще в 1930 году, — в него торжественно перенесли мощи святого. Тело святого угодника Божия, сохранившееся нетленным, покоится там в открытой раке под стеклом. Ежедневно к нему притекают сотни и сотни православных паломников, испрашивая заступничества праведника и облегчения в своем горе. И не отказывает святой Иоанн в скорой помощи всем тем, кто обращается к нему с истинной, глубокой верой.
Святой Иоанн — прекрасный пример жизни человека «по Бозе». Своим житием праведный Иоанн Русский показал, что внешние условия жизни нисколько не препятствуют спасению и служению Богу в духе и истине. Молитву глубокую и чистую, возносимую в конюшне, Господь принимает также, как и возносимую в царских покоях или в монашеской келии. Своими чудесами, своим всегдашним предстательством святой Иоанн помогает людям обрести внутреннюю свободу, ту самую свободу, которая воодушевляет людей и целые народы.
Всего около сорока лет прожил на земле святой Иоанн Русский и навсегда остался для почитающих его юным — таким он и предстает перед нами на иконах. Сотни тысяч верующих ежегодно с благоговением приходят к святым мощам праведника — этой великой святыне Православия. Со времени, когда были положены в храме на Эвбее мощи святого Иоанна, тысячи чудесных исцелений совершились в нем по молитвам святого, которого православные греки почитают не меньше, чем в России — святителя Николая Чудотворца.
В записях о новых чудесах святого Иоанна Русского есть удивительные случаи: это и спасение от кораблекрушений, и исцеление безнадежных больных, бесноватых. Но уже давно замечено, что особую любовь святой Иоанн проявляет к детям. Из числа чудес, совершенных по молитвам святого, более всего поражают и радуют многочисленные случаи благодатной помощи больным детям. Праведный Иоанн приходит на помощь им, даже когда его не зовут: исцеляет от белокровия, паралича, освобождает от насилия темных сил, возвращает детей-наркоманов к здоровой жизни.
АКАФИСТ
Кондак 1
Избраннаго исповедника Христова и чудотворца предивнаго, поборника святыя веры православныя, Российскою землею рожденнаго и в земли Эллады возсиявшаго, святаго праведнаго Иоанна похвальными песньми почтим; ты же, угодниче Божий, яко предстояй пред престолом Царя Славы, от всяких нас бед свободи, с любовию и благодарением зовущих ти: Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Икос 1
Ангелов Творец и всея твари Создатель избра тя, праведне Иоанне, во еже народи России и Эллады духовно соединити, и яви тя Церкви Своей Святей великаго чудотворца, имущаго к Нему дерзновение молитися о исцелении недугов душевных и телесных, о избавлении от всяких бед и скорбей. Темже мы, сынове российстии, благоговейне преклоняем пред тобою колена телесная и сердца наша и умиленно глаголем:
Радуйся, земный Ангеле и человече небесный;
Радуйся, благодати тезоименитый.
Радуйся, кротости и послушания образе;
Радуйся, молитвы благоуханное кадило.
Радуйся, терпением злобу мира сего победивый;
Радуйся, венцем исповедническим от Господа украшенный.
Радуйся, земли Асии подвиги своими озаривый;
Радуйся,чудесы твоими землю Эллады наполнивый.
Радуйся, звездо Российския земли;
Радуйся, Отечество земное молитвами твоими не оставляяй.
Радуйся, Христа ради на земли пострадавый;
Радуйся, с Ним на Небесех воцаривыйся.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 2
Видя Христос Господь сердца твоего благое намерение, Иоанне блаженне, предначерта ти тернистый и многотрудный путь спасения: егда был еси с воинством царя Петра, плениша тя агаряне и в раба продаша в землю Асии во град Прокопион, идеже ты пребыл еси непоколебим в вере православней и жизнь твою посвятил еси Богу, непрестанно усты и сердцем воспевая Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум богопросвещенный и веру несумненную имел еси, святче Божий, егда гнева агарян не устрашився, исповеда себе христианина быти и радостно восприял еси биения, узы железныя, огнем жжение и многи муки нестерпимыя. Темже все, таковому твоему дерзновеню и мужеству дивящеся, глаголем:
Радуйся, во страсе Божии добре воспитанный;
Радуйся, закону Господню верно наученный.
Радуйся, от юности твоея всего себе Богу предавый;
Радуйся, всегда в молитве утешение духовное обретавый.
Радуйся, злобы агарян не устрашивыйся;
Радуйся, муки нестерпимыя победно претерпевый.
Радуйся, за Господа распятаго огнем от мучителей опаленный;
Радуйся, Христовым страстем в телеси твоем приобщивыйся.
Радуйся, терпение крепкое во страданиих явивый;
Радуйся, от веры Православныя не отступивый.
Радуйся, Христа единаго всем сердцем возлюбивый;
Радуйся, воине Христов непобедимый.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 3
Силою Вышняго укрепляем, со дерзновением проповедал еси Единаго Истиннаго Бога пред мучители твоими. Злочестивый господин твой, надеяся уловити тя и к вере своей привлещи, тело твое нача истязати. Ты же, страстотерпче Христов, жестокая биения от него претерпевая, укрепляющему тя Богу из глубины сердца воспевал еси: Аллилуиа.
Икос 3
Имея в души своей пламенное желание последовати Агнцу Божию, пострадавленму спасения нашего ради, праведне Иоанне, не убоялся еси мучений и молился еси за враги твоя и мучители, вопия: "Ничтоже мя разлучит от любве Твоея, Христе Боже", и от веры во Христа никакоже отступил еси. Сего ради величаем тя сице:
Радуйся, адаманте веры Христовы;
Радуйся, о всех христианах усердный молитвенниче.
Радуйся, даже до крове во исповедании Христа пострадавый;
Радуйся, в мужестве непоколебимом пребывый.
Радуйся, яко вся мучения претерпел еси, благодатию свыше укрепленный;
Радуйся, свирепство мучителей победивый.
Радуйся, страстем Христовым мужественный подражателю;
Радуйся, врагов Церкве Христовы посрамителю.
Радуйся, веру, надежду и любовь к Богу до конца сохранивый;
Радуйся, подвигом твоим христиан Прокопиона возвеселивый.
Радуйся, в сердце твоем образ Христа носивый;
Радуйся, страданьми за Него мзду многу на Небесех получивый.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 4
Буря лютых мук и страстей мира сего не потопи корабля души твоея, праведне Иоанне, ты бо благодушие в телеснем пленении явил еси, кротость же, незлобие и смирение, и якоже Ангел на земли пожил еси, в трудех, посте и молитве подвизаяся, кесарю - кесарево, а Божие - Богу отдавая по слову Господа, нощию же без сна пребывая, о прощении своих согрешений, наипаче же о творящих ти обиды и озлобления молился еси, в сокрушении сердечнем поя Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше и видевше дивное твое житие, кротость же, смирение и премногую добродетель, гонители твои удивишася и прославляху тебе, яко человека праведна. Егда же лютый господин твой узре в дому своем молитв твоих ради изобилие во всем и даде тебе ослабу, ты, огнем любве ко Господу окриляемь, умножил еси труды подвижническия, на всяку нощь течением слез помост притвора церковнаго в молитве орошая. Помози убо и нам подражати тебе, укрепи нас, от мглы страстей избави и даруй мужество духовное всем прибегающим ко предстательсту твоему и вопиющим тебе таковая:
Радуйся, унижением твоим евангельскому Лазарю уподобивыйся;
Радуйся, терпением твоим с многострадальным Иовом сравнивыйся.
Радуйся, смирившемуся нас ради Христу усердно подражавый;
Радуйся, подвигом твоим Ангелов удививый;
Радуйся, трудниче прилежный, земному господину верно послуживый;
Радуйся, кротостию и благостию своею сердце его победивый.
Радуйся, за творивших ти обиды и озлобления Богу молитвы возносивый;
Радуйся, злобу их на милость преложивый.
Радуйся, на паперти церковней нощи в молитвах проводивый;
Радуйся, подвижниче благочестия и исповедниче, во граде Прокопионе возсиявый.
Радуйся, любве и милосердия ко всем людем исполненный;
Радуйся, яко за ненавидящих и обидящих нас молитися подвизаеши.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда, от России возсиявшая, явился еси, блаженне Иоанне, блистая чистотою ангельскою и лучами добродетелей твоих земли Авии и Эллады озарив. Егда же ты болен бе, и день своея кончины от Бога ведая, восхотел еси причаститися Святых Христовых Таин, иерей, Богом вразумленный, принесе тебе Святыя Дары во яблоце, их же прияв, праведную душу твою в руце Божии предал еси, и светильник нося, полн елея добрых дел, вшел еси в Царствие Небесное, во еже непрестанно со всеми святыми воспевати всех святых Святейшему Слову: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше людие града Прокопиона богоугодное житие твое и блаженную кончину, со слезами и благоговением погребоша тело твое во храме святаго великомученика Георгия. По кончине же твоей мнози недужнии - не токмо православнии, но инославнии и агаряне получиша исцеления у гроба твоего, благодарение Богу приносяще и тебе, яко теплому молитвеннику о всех страждущих, взываша тако:
Радуйся, яко сердце твое покаянными слезами омыл еси;
Радуйся, слезами и молитвами к смерти себе приготовивый.
Радуйся, яко всех обидящих тя простил еси;
Радуйся, незлобием Христовым духа злобы победивый.
Радуйся, в чистоте душу и тело твое сохранивый;
Радуйся, кончину свою предуведевый.
Радуйся, праведно жизнь земную скончавый;
Радуйся, возлюбившему тя Господу душу твою предавый.
Радуйся, венцем безсмертия от Господа увенчанный;
Радуйся, вечней радости с Ним по смерти приобщивыйся.
Радуйся, яко церковь великомученика Георгия прият честное тело твое;
Радуйся, яко во обителех Небесных водворися святая душа твоя.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 6
Проповедником чудес и славы Божия явися клирик некий града Прокопиона, егда узре в соннем видении блаженнаго Иоанна, повелевающаго открыти гроб, в немже обретаются нетленныя мощи его. Темже вернии молитвенно возопиша ко Господу, да явит Он людем мощи Своего избранника, зовуще со благодарением Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, яко новое светило всему христианскому роду, праведне Иоанне, егода Божиим изволением обретено бысть нетленное и благоуханное тело твое, источающее обилие чудес всем с верою к твоему заступлению прибегающим. Темже уврачуй и облагоухай нас, верою и любовию тебе взывающих:
Радуйся, на земли, яко беплотен, поживый;
Радуйся, сосуде Божественныя благодати.
Радуйся, по смерти священнику церкве великомученика Георгия явивыйся;
Радуйся, праведниче Божий, в чудесех просиявый.
Радуйся, яко Христос с небесе призре на святыя мощи твоя;
Радуйся, яко столп огненный над ними показася.
Радуйся, святыя мощи твоя, якоже сокровище велие явити изволивый;
Радуйся, благоуханием от них верных возвеселивый.
Радуйся, яко нетлением тело твое прослави Господь;
Радуйся, яко мощей твоих демони трепещут.
Радуйся, яко во Царствии Небеснем со святыми пребываеши;
Радуйся, яко и нас, грешных, на земли не оставляеши.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 7
Хотящим врагом град твой разорити и мощи твоя огню предати, явися страшное и преславное чудо: воини увидеша тя, Иоанне, стояща посреде огня и оставити град грозно им повелевающа. Тии же ужасошася видению, вон бежаша и никоегоже зла сотвориша. Вернии же людие паки обретоша мощи твоя, к нимже и мы припадающе вопием Богу победную песнь: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя чудотворца и молтивенника во времена последняя дарова нам Человеколюбец Господь, егда оскуде вера, любы охладе, стихии земныя поколебашася. Темже молим тя, праведне Иоанне, не остави нас, грешных и слабых, в годину испытаний, укрепи молитвами твоими всех любящих тя и вопиющих ти таковая:
Радуйся, верных надеждо и заступление;
Радуйся, неверных страх и посрамление.
Радуйся, яко подвиги твоими град Прокопион освятил еси;
Радуйся, яко молитвами твоими землю Эллады облагоухал еси.
Радуйся, свет Христов в сердце твоем носивый;
Радуйся, тьму жизни нашея светом Христовых заповедей озаряяй.
Радуйся, о людех страны Греческия молитвенниче неусыпный;
Радуйся, помощниче людем Российским Богодарованный.
Радуйся, от разорения град твой и храм оградивый;
Радуйся, православных христиан прибежище.
Радуйся, яко ныне со всеми святыми престолу Божию предстоиши;
Радуйся, яко неизреченную славу Господню созерцаеши.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 8
Странником и пришельцем был еси в стране пленения твоего, угодниче Божий, взыскующим Горняго Иерусалима Небеснаго, и тако странное для сущих от мира житие пожив, добродетельми многими к Богу приблизился еси, научая всех верных искати едино на потребу, еже есть богоугождение. Сего ради Сам Господь, видя смирение твое, возвеличи тя благодатию Своею, Егоже восхваляюще, поем ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси любве Божественныя исполнен, блаженне, светом благодати Божия сияя пред человеки, и святыя мощи твоя врачебница есть духовная, сокровище чудес, небесных аромат вместилище. Сего ради, дерзновение велие ко Господу имея, молишися за христианы, во всем мире живущия, и верою тя на помощь призыващим пособствуеши. Не остави убо и нас благодатною твоею помощию и заступлением, да благодарно тебе зовем:
Радуйся, даром любве к Богу и ближним исполненный;
Радуйся, всех приходящих к тебе скорый утешителю.
Радуйся, верою чудодейственною озаренный;
Радуйся, в молитвах и бдениих учителю наш предивный.
Радуйся, благодатную росу исцелений верным источаяй;
Радуйся, в милости неистощимый.
Радуйся, недугов лютых прогонителю;
Радуйся, православных людей тихое пристанище.
Радуйся, в сониих и видениих страждущих посещаяй;
Радуйся, в бедах и напастех помощь им подаваяй.
Радуйся, странниче земный, во Отечество Небесное вшедый;
Радуйся, во всем мире христианстем прославленный.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 9
Всякое естество человеческое удивися, видевше чудеса преславная, от мощей праведнаго Иоанна истекающая, мнози убо восхотеша части их во инии места и грады отделити, обаче всем хотящим взяти их ты, угодниче Божий, возбранял еси. Егда же святогорцы русскаго монастыря моляхуся, да часть мощей твоих даруется им, благоволил еси принести на Афон в Сад Богоматере десную руку твою в благословение им и утешение. И бысть велие торжество: вси иноцы обители Пантелеимоновой, колена преклоняюще, сретоша десную руку твою от града Прокопиона принесенную, воспевающе Богу благодарственную песнь: Аллилуиа.
Икос 9
Ветии многовещаннии не возмогут изрещи силу любве православных эллинов, иже изгнанни бывше от Прокопиона неверными, изнесоша мощи твоя, праведне Иоанне, на остров Эвбея, идеже воздвигоша велий благолепный храм во имя твое, в немже и положени быша многоцелебныя мощи твоя. Темже и мы, молящеся в храме сем и предстояще пред ракою твоею, чудесы благоухающей, прилежно молим тя: услыши нас, товего предстательства просящих и благоговейне вопиющих:
Радуйся, верных и неверных в бедах утешителю;
Радуйся, яко тобою прославляется вера христианская.
Радуйся, страну Греческую и людей ея возлюбивый;
Радуйся, яко смотрением Божиим мощи твоя на землю Эллады принесени быша.
Радуйся, храму, имене твоему посвященному, покрове, Богом данный;
Радуйся, града Неопрокопиона и всея земли Эллады святой покровителю.
Радуйся, мощами твоими Гору Афонскую освятивый;
Радуйся, нетленною десницею во обители Пантелеимоновой пребываяй.
Радуйся, братии Афонскаго вертограда в подвизех скорый помощниче;
Радуйся, яко во всей Церкви Христовой имя твое прославляется.
Радвйся, яко всей стране Гречестей, яко солнце незаходимое, сияеши;
Радуйся, яко и Отчизну твою, страну Российскую, не оставляеши.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 10
Спасение в бедах и напастех восхотев дати Господь верным чадом Своим, дарова нам тя, угодниче Божий, приял бо еси благодать целити недуги всем притекающим к тебе с молитвою: кровоточивии бо и прокаженнии прикосновением к раце мощей твоих очищаются, глусии слышат, разслабленнии здрави бывают, слепии прозревают. Мы же, поминающе скорое заступление твое, благодарным гласом восхваляем Бога, поюще Ему песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси стране Гречестей и народу ея благочестивому, праведне Иоанне, и необоримый заступник всем призывающим имя твое, зане тако благоволи Сам Господь - быти тебе защитником христиан не токмо земли Эллады, но всех любящих и чтущих тя людей православных. Темже Элладския Церкве людие, Афонских отец собори, Российстей страны вернии и во всякой стране чтущии Бога восхваляют тя сице:
Радуйся, страже земли Эллады, нечестивыя отгоняяй;
Радуйся, всех благочестивых людей ея от бед избавляяй.
Радуйся, яко во всех странах живущим христианом благодатную помощь подаеши;
Радуйся, яко целебныя дары повсюду точиши.
Радуйся, от Господа власть на духи нечистыя приемый;
Радуйся, силою Божиею их изгоняяй.
Радуйся, оставленным врачами предивное поможение;
Радуйся, яко от смертоносных язв многих свобождаеши.
Радуйся, болящих младенцев присный врачевателю;
Радуйся, скорбящих их родителей благий утешителю.
Радуйся, проповедниче покаяния и ходатаю нашего спасения;
Радуйся, смиренномудрия и терпения учителю.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим Христу Богу, прославльшему тя, праведне Иоанне, яко дарова нам великаго заступника, утешителя и молитвенника о спасении православных христиан, по всему лику земли обитающих. Темже славим тя, просяще твоего предстательства пред Господом о стране нашей Российстей, да избавимся от нашествий иноплеменных и междоусобных браней, и возможем в мире и тишине воспевати Христу Богу песнь: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарный светильник Божия благодати явился еси, праведне Иоанне, духовным сиянием подвигов твоих и чудес просветивый земли Асии и Эллады. Ты бо, Российскою землею рожденный, повсюду источаеши чудес величество и молишися о всех любящих и чтущих тя. Темже убо моли Христа Бога Отечеству твоему и всей стране Гречестей непоколебимыми и безмятежными быти, от навет вражиих и от агарянскаго нашествия их огради, воинству православному победу на враги даруй, да к тебе, яко крепкому о нас молитвеннику, взываем сице:
Радуйся, Церкве Вселенския Православныя преславное украшение;
Радуйся, о людех православных пред Богом дивный предстателю.
Радуйся, во дни бед и испытаний в земли Эллады чтущих тя не оставивый;
Радуйся, об Отечестве нашем и народе его теплый молитвенниче.
Радуйся, Ангеле земли нашея, во стране Гречестей прославленный;
Радуйся, и в Россиийстей стране благоговейне почитаемый.
Радуйся, светильниче, омраченныя души просвещаяй;
Радуйся, лампадо златая, елеем милости исполненная.
Радуйся, радости духовныя чтущим тя подателю;
Радуйся, спасительное христиан прибежище.
Радуйся, яко тобою страстей очищение приемлем;
Радуйся, у престола Божия о нас, недостойных, ходатаю.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 12
Благодать Духа Святаго, живущая в тебе, блаженне, дивно показася в нетлении твоих честных мощей, в чудесех от них и исцелениих, ихже любовию лобызающе, славим о тебе Христа Бога, дивнаго во святых Своих. Сего ради не забуди и нас, усердно призывающих тя во времена тяжких бед и напастей, и молитвами твоими от них избави, не престани ходатайствавати всем нам телеснаго здравия и душевнаго спасения, со благоговением чтущих святую память твою и поющих Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще подвиги многострадальнаго жития твоего, почитаем страдания, хвалим долготерпение, славим кротость и смирение, ублажаем святую твою кончину и почитаем тя, яко небеснаго предстателя нашего, ты бо от бед и скорбей избавляеши, недуги врачуеши, печали утоляеши всех почитающих тя. Благодарим и величаем прославившаго тя Господа, даровавшаго нам дивнаго молитвенника и чудотворца, Егоже умоли спастися всем поющим ти таковая:
Радуйся, добропобедный воине Царя Небеснаго;
Радуйся, великий Христов угодниче.
Радуйся, плачем и скорбьми временными утешения вечнаго сподобивыйся;
Радуйся, кротостию своею и смирением землю праведных унаследивый.
Радуйся, чистотою и целомудрием от Бога украшенный;
Радуйся, цветом неувядаемым почтенный на небеси.
Радуйся, Ангельских Воинств собеседниче;
Радуйся, яко с преподобными и праведными светло торжествуеши.
Радуйся, милостивое заступление Божия Матере к нам приклоняяй;
Радуйся, светильниче, люовию своею нас освящаяй.
Радуйся, всех святых земли Российския сонаследниче;
Радуйся, яко предстоиши ныне со всеми святыми престолу Божию.
Радуйся, святый праведный Иоанне, скорый помощниче и преславный чудотворче.
Кондак 13
О пречудный и преславный чудотворче, святый праведный Иоанне, земли Российския благодатное рождение, подвижников Эллады похвало и украшение. Приими от любящих тя сердец малое сие моление и принеси его ко Христу Богу нашему, да сохранит нас от враг видимых и невидимых, от недуга и глада, от всякия скорби и внезапныя смерти, и сподобит вкупе с тобою во Царствии Небесном непрестанно пети Спасителю нашему и Богу песнь: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
МОЛИТВА
О великий угодниче Божий, святый праведный Иоанне Русский, просиявый в земли Ассии равноангельным житием твоим, ревностию о Господе и подвигами во исповедании веры Христовы, града Неопрокопиона и всея земли Эллады пресветлое украшение, богохранимей стране Российстей, людем ея и во всем мире живущим православным христианом помоще и крепкое заступление! Благодарим Господа, дивнаго во святых Своих, в вере истинней непоколебимо тя утвердившаго, в стоянии за исповедание ея укрепившаго и доброе скончание подвига многотруднаго даровавшаго, последи же многая и великая чудеса нам явившаго чрез многоцелебную раку мощей твоих. Ныне, предстоя Небесному Царю, испроси у Него избавити вся грады и веси страны нешей Российстей и земли Эллады от глада, труса, мраза, огня, смертоносных болезней, от нашествий иноплеменных и междоусобных браней, исходатайствуй христолюбивому воинству российскому во бранех с врагами Отечества нашего победу и одоление. Помози всем путешествующим, болящим, в заточении сущим, в скорбех и гонениих за святую веру Православную терпящим. Соедини всех православных людей любовию ко Христу Богу нашему и Церкви Его Святей, даруй нам дух любве и мира к братскому единению всех верных. Умоли Господа, да подаст нам дух покаяния и сокрушения о гресех наших и всесильною Своею благодатию да поможет и укрепит в борьбе со страстьми и похотьми, да дарует нам дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух ревности по Бозе и спасении ближних.
Помяни и нас, грешных, молящихся тебе: страждущих и болящих исцели, скорбящих утеши, бедствующим скорую помощь подай, всем же чтущим и любящим тя испроси христианскую кончину живота, безболезненну, непостыдну, мирну и добраго ответа на Страшнем Судищи Христове. Буди нам помощник и покровитель во спасение, да твоими молитвами сподобимся в нынешнем и будущем веце прославляти в Троице славимаго Бога, Отца, и Сына, и Святаго Духа ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
МОЛИТВА ВТОРАЯ
О всеблаженный исповедниче Христов и великий чудотворче Иоанне, Эвбея скоровище, Греческия страны похвало и людей Российских сродниче!
Ты в пленении агарянском лютая биения и влас сожжение твердо за Христа претерпел еси, благочестием же своим, подвиги и чудесы верныя премного укрепил еси, неверныя же умягчил еси и просветил, по кончине же бесчесленными чудесы и исцеленьми просияваеши. Вемы, угодниче Божий, яко велие дерзновение имаши ко Господу, нам же, бедствующим, сострадаешь тако тепле, яко не терпиши и зрети ны в лютых недузех или тяжцих скорбех сущими, и сего ради и непризываемый скоро притекаеши, телеса и души врачуя, бесы изгоняя, заблуждшия обращая, наипаче же от малых детей всякую болезнь и горесть отгоняя.
Се бо и ныне греси мнози отяготиша ны и изнуряющими скорбьми души наша сотрошася, силы же телесныя оскудеша, и како унынию и тягостней печали противостати возможем, аще не ты сам, святче Божий, восстанешь по нас и противу врагов наших благодатне ополчишься! Испроси же, благоприятными твоими ко Господу молитвами, телесными недуги страждущим совершенное исцеление, всем же спасительное терпение и благодарение; скорби, бесовские наветы и искушения отврати; вся же, елика попустит Господь, научи во очищение понести благоразумне; нас же, во тьме неведения и забвения заповедей Божиих сущих, просвети, выну неуклонне творити волю Божию настави, бесплодия духовнаго разреши, очищение, освящение и просвещение душам нашим даруй; да с тобою вкупе выну и во веки веков прославим Всеблагаго Бога и Пречистую Богордицу, твоим всемощным заступлением. Аминь.
ТРОПАРЬ
Тропарь, глас 4
От земли пленения твоего воззвавый тя к Небесным селением, Господь соблюдает невредимо и цельбоносно тело твое, праведне Иоанне, ты бо, в России ятый и во Асию проданный, посреде агарянскаго злочестия благочестно пожил еси во мнозе терпении и, сеяв зде слезами, жнеши тамо неизглаголанною радостию. Темже моли Христа Бога спастися душам нашим.
Кондак, глас 8
В честней памяти твоей, святе, веселится о тебе Россия, во благочестии тя воспитавшая, и целебным мощем твоим радуется Асия, идеже, узкий путь прошед страдальческаго плена и постнических подвигов, сосуд честен явился еси Божия благодати, еяже проси и нам, чтителем твоим, да зовем ти:
Радуйся, Иоанне, благодати тезоимените.
КАНОН
(Праведному Иоанну Русскому)
Тропарь, глас 4-й
От земли пленения твоего воззвавый тя к Небесным селением, Господь соблюдает невредимо и цельбоносно тело твое, праведне Иоанне, ты бо, в России ятый и во Асию проданный, посреде агарянскаго злочестия благочестно пожил еси во мнозе терпении и, сеяв зде слезами, жнеши тамо неизглаголанною радостию. Темже моли Христа Бога спастися душам нашим.
Ин тропарь, глас тойже
От земли Призвавший тя в Небесныя Обители сохраняет и по смерти нетленное тело твое, святе, ты бо яко пленник приведен бысть в Азию, идеже уподобися Христу. Сего ради моли Его спастися душам нашим.
КАНОН
Канон, глас 2-й
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Припев: Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Пресветлым озаряемь светом Солнца Правды, просвещение испроси мне, омраченному, воспети твое, Богосветле, светозарное торжество.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Уды вся умертвив, мудре, в чистом сердце твоем имел еси Христа, умертвивша и стерша главу змия и от яда того избавльша человеческое естество.
Слава: В законе Господни поучался, был еси, яко древо, еже благий плод свой даде во время свое, приял бо еси по кончине, достославне, благодать врачевати призывающия тя.
И ныне: Тя, Всепетая Приснодево, исповедающии Богородицу, утверждение и предстательство имамы и, прибегающе к Тебе, бури житейския и искушений избавляемся.
Песнь 3
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, Древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Просия святое житие твое, блаженне, во Асии и озаряет светом чудес, но проси и нам благодати еже хотети и еже деяти благая, чтущим память твою.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Не дал еси сна очима твоима, дондеже успил еси, достохвальне, безчинная двизания востающая на дух плоти твоими ко Господу всенощными молении.
Слава: Непобедимою силою Креста Христова демонская победив устремления, явился еси виновник спасения многих, помощник сый притекающих к мощем твоим.
И ныне: Яко чертог одушевлен Божий и кадильницу мысленнаго и светоноснаго Угля, величаем Тя, Богородице, зовуще: радуйся, Ходатаице спасения нашего.
Господи, помилуй (трижды).
Седален, глас 4-й
Был еси пленник на земли, Богомудре, всяко озлобление претерпевая, добродетели, яко же фимиам благовонен и жертву благоприятну, принесл еси Богу, Егоже моли даровати согрешений очищение чтущим святую память твою.
Слава, и ныне: Ты прибежище наше еси, и сила и утешение, Богородице Пречистая, се бо Иже всех Господь, рождься от Тебе, Деву Божественную Тя соблюде по рождестве и Небесе и земли Царицу сотвори, тем Тя вси недостойными усты славим.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, слух Твой и убояхся, разумех дела Твоя, и дивихся, и возопих: слава силе Твоей, Господи.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Душу свою украсил еси, плотское умертвив мудрование, темже Небесных красот еси зритель.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Праведен был еси и незлобив, истинен же и непорочен, верен и богочестив, прехвальне.
Слава: Божественным смирением возвышаемь, врага смирил еси, блаженне, на Небеси и на земли славен явлься.
И ныне: Спасай стадо Твое, Мати Божия, безвредно от всякаго зла, Тя бо во обстояниих имамы избавление.
Песнь 5
Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо, разве Тебе, бога не знаю.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Неблагороден раб по телу сотворься, благороден нрав в души имел еси, пречестне, все твое желание на Бога Всевидца возложил еси.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Богоугодно течение свое на земли совершившу ти, со благоугодившими Богу ныне ликуеши, моляся о почитающих преставление твое, Богоизбранне.
Слава: Чудо зрится на тебе, славне, како по преставлении соблюдается нерушимо, благовонно и целебно тело твое судьбами Прославльшаго Тя.
И ныне: Исполни уста наша хваления Твоего, Госпоже, и покажи ны другий десятострунный псалтирь очищением сугубыя чувств пятерицы.
Песнь 6
Ирмос: Глас глагол молебных от болезненныя, Владыко, души услышав, от лютых мя избави: Един бо еси нашего спасения виновен.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Яко крин благовонен, израсти тя Россия, и, яко шипок красен, был еси посреде терния агарянскаго, облаговонившей тя благодати Божией.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Яко финикс процвет, благодати тезоименне, сладостию плодов услаждаеши чувства верных, яко кедр несокрушим, явлься бурею напастей и искушений.
Слава: Яко многоценное сокровище, в земли крыющееся, мощи своя явил еси благочестивым в видении, и теми недуги врачуеши, подай от Бога освящение лобызающим я.
И ныне: Яко Мати всех даров Подателя явилася еси, сад многоцветен и рай сладкодышущ, плодами Духа ущедряющ и благодатьми облагоухающ поющия Тя.
Господи, помилуй (трижды). Слава, и ныне:
Кондак, глас 8-й
В честней памяти твоей, святе, веселится о тебе Россия, во благочестии тя воспитавшая, и целебным мощем твоим радуется Асия, идеже узкий путь прошед страдальческаго плена и постнических подвигов, сосуд честен явился еси Божия благодати, еяже проси и нам, чтителем твоим, да зовем ти: радуйся, Иоанне, благодати тезоимените.
Икос
Како по достоянию восхвалим тя, доблемудре, подвиги твоими страсти умертвивша, плоть поработивша духу и врага победивша? Кто, слышав великое твое терпение и смирение, не удивится? Еже ко всем кротость и беззлобие, к скорбящим сострадание, к сущим в бедах и недузех поможение. В невечернем убо дни Царствия Божия, с праведными праведно наслаждаяся, молися о чтущих память твою, да зовем ти: радуйся, Иоанне, благодати тезоимените.
Песнь 7
Ирмос: Образу златому на поле Деире служиму, трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми, пояху: благословен еси, Боже отец наших.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
День празднственный совершаем днесь блаженнаго успения твоего, светозарне, в немже светильник нося, полн елея благих дел, вшел еси в светлый чертог и Жениху душ вопиеши: благословен еси, Боже отец наших.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Душу удобрив, Богомудре, ралом молитвы, воздержание посеяв и оросив е слезами, пожал еси класы чистоты, и праведности, и с праведными взываеши укрепльшему тя Христу: благословен еси, Боже отец наших.
Слава: Святых души, праведных лик и Безплотных умов ополчение прияша тя, сликовствующа им, досточудне, нетленным одеянием славы украшенна и с ними поюща: благословен еси, Боже отец наших.
И ныне: На Тя, Владычице, надежду мою от души возложих всю и чаю от Тебе Божественнаго утешения, благодатную помощь низпосли ми, стезю показуя, к Небеси возводящую, во еже пети: благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа и превозносите во вся веки.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Святейших и Животворящих Таин возжелевшу тебе, прехвальне, приобщитися при исходе, принесени быша во яблоце, ихже прияв, воспарил еси к Небесным.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Доброту Создателя, юже зрел еси зде, яко в зерцале и гадании, ныне, прешед к Вышним, яснейше зриши разрешшимся тебе зерцалом, Богоблаженне.
Слава: Течения сладкая исцелений искапают потове твои и скорби твоя – радование с верою притекающим к мощем твоим во славу Христа Бога нашего.
И ныне: Святейший храме Спаса нашего, преславный Его престоле, превысокое Небо и Раю словесный, отверзи нам, Преблагословенная Богородительнице, райския двери.
Песнь 9
Ирмос: От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго люте, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии, единомудренно песньми величаем.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Богатство некрадомое собрав, еже ни червь, ни тля тлит, и, яко же некий кораблец, отплыв от земли, пристанища всепокойнаго и блаженства вечнаго достигл еси.
Святый мучениче Иоанне, моли Бога о нас.
Горнее Царство, Вышний град, Божий рай, праведных наслаждение и свет немерцающ обрести сподобился еси, идеже нас помяни, воспевающих тя, всехвальне.
Слава: С сонмом праведных и всех святых ликуя, приснопамятне, моли всех Создателя и Бога, да сподобит спасаемых части память твою празднующих.
И ныне: Приими, Владыко, ходатайство о нас Матере Твоея и егоже прославил еси, Иоанна праведнаго, ихже мольбами не лиши нас благих Твоих, уготованных любящим Тя.