Андрей Первозванный апостол
 
 
 







Андрей Первозванный апостол PDF Печать E-mail
Молитвы и о молитвах - Молитвы и акафисты святым
24.04.2015 18:54

 

Андрей Первозванный, апостол

 

1ap

 

(30 июня / 13 июля, собор двенадцати апостолов; 30 ноября / 13 декабря)

 

   Апостол Андрей был родом из Галилеи. Эта северная часть Святой Земли отличалась плодородием и живописностью, а жители ее — добродушием и гостеприимством. Галилеяне легко уживались с греками, во множестве населявшими их страну, многие говорили по-гречески и даже носили греческие имена. Имя Андрей — греческое и в переводе значит «мужественный».

   Когда Иоанн Креститель начал проповедовать на берегах Иордана, Андрей вместе с Иоанном Зеведеевым (происходившим с ним из одного города — Вифсаиды) последовал за пророком, надеясь в его учении найти ответ на свои духовные вопросы. Многие начали думать, что может быть Иоанн Креститель и есть ожидаемый Мессия, но он объяснил людям, что он не Мессия, а послан только приготовить Ему путь. В то время Господь Иисус Христос пришел к Иоанну Крестителю на Иордан для крещения, и тот, указывая на Господа, сказал своим ученикам: «Вот Агнец Божий, Который берет на себя грехи мира». Услышав это, Андрей с Иоанном последовали за Иисусом. Господь, увидев их, спросил: «Что вам надобно?» Они сказали: «Равви (Учитель), где Ты живешь?» — «Пойдите и увидите», — ответил Иисус, и с того времени они стали Его учениками. В этот же день апостол Андрей пошел к своему брату Симону Петру и сказал ему: «Мы нашли Мессию». Так Петр присоединился к ученикам Христовым.

    Однако апостолы не сразу всецело посвятили себя апостольскому званию. Из Евангелия мы знаем, что братья Андрей и Симон Петр и братья Иоанн и Иаков должны были на какое-то время вернуться к своим семьям и заняться своей обычной работой — рыбной ловлей. Несколько месяцев спустя Господь проходя мимо Галилейского озера и увидев их ловящими рыбу, сказал: «Идите за Мной и Я сделаю вас ловцами человеков». Тогда они оставили свои лодки и сети и с того дня стали неотлучными учениками Христовыми.

   Андрей, ранее других апостолов последовавший за Господом, получил наименование Первозванного. Он пребывал с Христом в течении всего периода Его общественного служения. После Воскресения Спасителя апостол Андрей вместе с другими учениками удостаивался встреч с Ним и присутствовал на Елеонской горе, когда Господь, благословив их, вознесся на Небо.

    После сошествия Святого Духа апостолы бросили жребий, кому в какую страну следует идти для проповеди Евангелия. Святому Андрею достались страны, лежащие вдоль побережья Черного моря, северная часть Балканского полуострова и Скифия, т. е. земля, на которой позднее образовалась Россия. Согласно преданию, апостол Андрей проповедовал на Таврическом полуострове, потом по Днепру поднялся на север и дошел до места, где впоследствии возник Киев. «Верьте мне, — сказал апостол своим ученикам, — что на горах сих воссияет благодать Божия: великий город будет здесь, Господь просветит сию землю святым крещением и воздвигнет здесь много церквей». Затем апостол Андрей благословил киевские горы и водрузил на одной из них крест, предвозвещая принятие веры будущими обитателями Руси.

   После возвращения в Грецию апостол Андрей остановился в городе Патрос (Патра), расположенном у Коринфского залива. Здесь через возложение рук он многих людей исцелил от недугов, в том числе и знатную Максимиллу, которая от всего сердца уверовала во Христа и стала ученицей апостола. Так как многие жители Патры уверовали во Христа, местный правитель Егеат возгорелся ненавистью против апостола Андрея и приговорил Его к распятию на кресте. Апостол, нисколько не устрашившись приговора, во вдохновенной проповеди раскрыл перед собравшимися духовную силу и значение крестных страданий Спасителя.

   Правитель Егеат не поверил проповеди апостола, назвав его учение безумием. Затем он велел распять апостола так, чтобы он подольше страдал. Святого Андрея привязав ко кресту наподобие буквы X, не вбивая гвоздей в его руки и ноги, чтобы не вызвать скорой смерти. Несправедливый приговор Егеата вызвал в народе возмущение, тем не менее этот приговор остался в силе.

    Вися на кресте, апостол Андрей непрестанно молился. Перед разлучением его души с телом небесный свет осиял крест Андрея, и в его блистании апостол отошел в вечное Царство Божие. Мученическая кончина апостола Андрея Первозванного последовала около 62 года после Рождества Христова.

   Русская Церковь, приняв веру из Византии, епископы которой ведут преемство от апостола Андрея, тоже считает себя его преемницей. Вот почему память святого Андрея Первозванного так торжественно почиталась в дореволюционной России. Император Петр I учредил в честь апостола Андрея первый и высший орден, который давался в награду сановникам государства. С петровских времен русский флот сделал своим стягом Андреевский флаг, на белом фоне голубой крест формы «X», под сенью которого русские одержали множество побед.

    Святой апостол Андрей Первозванный первым из апостолов последовал за Христом, а затем привел к нему своего родного брата святого апостола Петра (Ин.1:35-42). С юности будущий апостол, который был родом из Вифсаиды, всей душой обратился к Богу. Он не вступил в брак и вместе со своим братом занимался рыболовством. Когда над Израилем прогремел глас святого пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна, святой Андрей стал его ближайшим учеником. Святой Иоанн Креститель сам направил двух своих учеников, будущих апостолов Андрея Первозванного и Иоанна Богослова, ко Христу, указав, что Он есть Агнец Божий.

   После Сошествия Святого Духа на апостолов, святой Андрей отправился с проповедью Слова Божия в восточные страны. Прошел Малую Азию, Фракию, Македонию, дошел до Дуная, прошел побережье Черного моря, Крым, Причерноморье и по Днепру поднялся до места, где стоит теперь город Киев. Здесь он останавливался у Киевских гор на ночлег. Встав утром, он сказал бывшим с ним ученикам: «Видите ли горы эти? На этих горах воссияет благодать Божия, будет великий город, и Бог воздвигнет много церквей». Апостол поднялся на горы, благословил их и водрузил крест. Помолившись, он поднялся еще выше по Днепру и дошел до поселений славян, где был основан Новгород. Отсюда апостол прошел через земли варягов в Рим, для проповеди, и вновь вернулся во Фракию, где в небольшом селении Византии, будущем могучем Константинополе, основал христианскую Церковь. Имя святого апостола Андрея связывает мать – Церковь Константинопольскую с ее дочерью – Русской Церковью.

    На своем пути Первозванный апостол претерпел много печалей и мук от язычников: его изгоняли из городов, избивали. В Синопе его побили камнями, но, оставшись невредимым, верный ученик Христов неустанно нес людям проповедь о Спасителе. По молитвам апостола, Господь совершал чудеса. Трудами святого апостола Андрея возникали христианские Церкви, которым он ставил епископов и священство. Последним городом, куда пришел Первозванный апостол и где ему суждено было принять мученическую кончину, был город Патры.

    Многие чудеса Господь явил через ученика Своего в городе Патры. Недужные исцелялись, слепые прозревали. По молитве апостола, выздоровел тяжело больной Сосий, знатный горожанин; наложением апостольских рук исцелилась Максимилла, жена правителя Патрского, и его брат Стратоклий. Совершённые апостолом чудеса и его пламенное слово просветили истинной верой почти всех граждан города Патры. Немного оставалось язычников в Патрах, среди них был правитель города Эгеат. Апостол Андрей не раз обращался к нему со словами Благовестия. Но даже чудеса апостола не вразумляли Эгеата. Святой апостол с любовью и смирением взывал к его душе, стремясь открыть ему христианскую тайну вечной жизни, чудотворную силу Святого Креста Господня. Разгневанный Эгеат приказал распять апостола. Язычник думал опорочить проповедь святого Андрея, если предаст его смерти на кресте, который прославлял апостол. С радостью принял святой Андрей Первозванный решение правителя и с молитвой ко Господу сам взошел на место казни. Чтобы продлить мучения апостола Эгеат приказал не прибивать руки и ноги святого, а привязать их ко кресту. Два дня апостол с креста учил собравшихся вокруг горожан. Люди, слушавшие его, всей душой сострадали ему и потребовали снять святого апостола с креста. Испугавшись народного возмущения, Эгеат приказал прекратить казнь. Но святой апостол стал молиться, чтобы Господь удостоил его крестной смерти. Как ни пытались воины снять апостола Андрея, руки им не повиновались. Распятый апостол, воздав Богу хвалу, произнес: «Господи, Иисусе Христе, приими дух мой». Тогда яркое сияние Божественного света осветило крест и распятого на нем мученика. Когда сияние исчезло, святой апостол Андрей Первозванный уже предал свою святую душу Господу († 62). Максимилла, жена правителя, сняла со креста тело Апостола и с честью погребла его.

   Несколько столетий спустя, при императоре Константине Великом, мощи святого апостола Андрея были торжественно перенесены в Константинополь и положены в храме Святых Апостолов рядом с мощами святого евангелиста Луки и ученика апостола Павла – апостола Тимофея.

 

 

АКАФИСТ

 

Кондак 1

 

Первозваннаго апостола Христова, Евангелия святаго проповедника, Русския страны богодухновеннаго просветителя Андрея преславнаго, песньми восхвалим, стояще на версе холма, идеже Крест водрузи десница его, и ему, яко Церкве возследователю верховному, в след себе указавшему ей путь ко Христу, во умилении воззовем: Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Икос 1

 

Ангел благовестник Агнца Христа, вземлющаго грехи мира, был еси Андрее апостоле, и с Ним во веки пребываеши на Небеси; отонудуже и призри на пения, приносимая тебе во храме твоем, на месте, идеже стоясте нозе твои, и, яко богат сый блатодатию Божиею, подаждь нам слово благо, да зовем ти:

Радуйся, деннице от града Вифсаиды нам возсиявшая;
Радуйся, равночестный брате верховнаго Петра.
Радуйся, учениче великаго Предтечи Христова;
Радуйся первее прочих апостол званный ко апостольскому служению от Самаго Господа.
Радуйся, яко и другим с радостию воззвал еси: «Приидите, обретохом желаемаго Мессию»;
Радуйся, и нас к Не­му же приводяй.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 2

 

Учителю, где живеши? – вопросил еси, Андрее, Спаса душ наших и, с Ним пребыв день един, возлюбил еси на все дни живота твоего обретеннаго тобою Мессию, и брата твоего старейшаго привел еси к Нему. Темже и нас, яко меньшую братию твою, к Нему же не престай влещи, да и мы, последующе стопам твоим, вопием Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 2

 

Провидя в тебе, святый Андрее, веры и любве пламень, Господь паки тя обрете на езере Геннисаретсте, яко рыбаря, купно с братом твоим, вметающа мрежи во глубину, и рече вама: «Грядита по Мне, и Аз сотворю вы ловца человеком». Ты же абие последовал еси Ему и богодухновенным словом, яко мрежею, человеки уловил еси Христу, с нимиже и мы уловленнии тобою во спасение, вещаем ти:

Радуйся, яко от Самаго Господа ловитве духовней научился еси;
Радуйся, яко на том же езере с прочими апостолы обуреваем быв, верою спаслся еси в Господа, запрещающаго ветром и морю.
Радуйся, стяжавый велию веру, егда видел еси пречудное насыщение пяти тысящ пятию хлебами;
Радуйся, дар приявый от Господа целити всяк недуг и всяку болезнь.
Радуйся, яко глас с небесе слышан бысть еллином, Христа тобою узревшим;
Радуйся, яко на горе Елеонстей откровена быша и тебе грядущая при кончине мира.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 3

 

Странствия Владычня и Безсмертныя Трапезы на Горнем месте Сиона насладився, яко верный друг Христов, вкупе с прочими апостолы узрел еси Господа и Бога твоего, от Негоже и Дух Свят приял еси, во еже вязати и решити грехи людския. И паки, в тойжде горнице Сионстей, обиль­ное бысть на тя излияние обетованнаго Духа во огненных языцех. Темже вся племена удивишася, како языком их глаголал еси величия Божия, поя: Аллилуиа.

 

 

Икос 3

От Господа заповедь приим проповедати Евангелие всей твари, обтекл еси многая грады и страны, апостоле Андрее, призывая люди к познанию Истиннаго Бога и крестя их во имя Отца и Сына и Святаго Духа; с нимиже и мы сподобихомся благодати Крещения. Сего ради благодарственная восписуем ти:

Радуйся, чудес Христовых провозвестниче верный;
Радуйся, Святаго Евангелия проповедниче громогласный.
Радуйся, идольскаго служения потребителю;
Радуйся, истиннаго благочестия насадителю.
Радуйся яко по слову твоему людие водою и Духом возрождаются;
Радуйся, яко тобою вернии Безсмертныя Трапезы причащаются.
Радуйся Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

Кондак 4

 

Сила Божия осени тя, апостоле Первозванный, во еже благовестити силу и славу Сына Божия и утверждати вся веровати во Святую Троицу призванныя. Темже убо и нас, покланяющихся Единому в Триех Ипостасех Богу, на зла­чней пажити веры Христовы соблюди, да благодатию Святаго Духа выну освящаемии, велегласно поем Ему: Аллилуиа.

 

 

Икос 4

 

Привед ко Христу брата своего Симона Петра, Первозванне, с ним изшел еси и на апостольское служение твое, первее во Антиохию и Синоп, тамо победив демонов полки, от уз темничных спутника твоего апостола Матфия свободил еси, и юзники с ним бывшия крестил, верховному Петру оттуду в западныя страны текущу, ты братнее целование дал еси ему, сам же добре подвизался еси на востоцех. Темже и мы, людие Церкве Восточныя, блажим тя:

Радуйся, сило Божия, полки демонов прогоняющая и узы темниц сокрушающая;
Радуйся, приятелище благодати апостольския, от адовых уз тайнодейственне нас свобождающия.
Радуйся запад и восток с братом твоим богомудрым, проповеди ради слова Божия, жребием разделивый;
Радуйся, во граде Синопе неверие иудеев силою чудес твоих обличивый.
Радуйся яко тамо от безбожных Христа ради биен был еси;
Радуйся, яко от Самаго явльшагося ти Господа исцеление язв тебе даровася.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

Кондак 5

 

Двукраты возвращся во святый град, да купно со апостолы пятидесятный день празднуеши тамо, двукраты паки шествовал еси от святаго Сиона, во еже Христа проповедати вселенней, первее со Иоанном наперсником Господним, посем же с Симоном Кананитом и Матфием, иже жребием назнаменован бысть во апостола, и вся пределы Асии и Понта обтекл еси, словом спасения всех оглашая, да Богу поют: Аллилуиа.

 

 

Икос 5

От моря Галилейскаго до Понта Евксинскаго апостольския мрежи твоя распрострый и все поморие окрест огласивый благовестием твоим, востекл еси, Первозванне, и в страны Скифии, Крест Христов всюду водружая в знамение нашего спасения. Сего ради и мы, аще и позднии роди, внемлюще благовестию твоему и воспоминающе подвиги твоя, зовем ти:

Радуйся, в Никеи лютыя разбойники укротивый и лютейшаго дракона умертвивый;
Радуйся, Крест Христов посреде града сего водрузивый, яко Предтеча сый двукраты собранных тамо отец богоносных.
Радуйся, яко во Асии и Понте тобою свет Христов возсия;
Радуйся, яко апостольский жезл твой предгорие Кавкаса свету Христову отверзе.
Радуйся, имже мрак киммерийский озарися;
Радуйся, имже вселенная струями воды живы напоися.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 6

 

Бурею страстей одержимая и, яко воды океана, волнуе­мая, племена человеков, яже не ведяху Бога Истиннаго, привел еси, апостоле, к тихому пристанищу Христову и тех сердца, аки утлую ладию неверием обуреваемая, на якори веры православныя утвердил еси. Темже и мы, яко чада православныя веры, благодарным сердцем и благодар­ными усты вопием Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 6

 

На горе Елеонстей Божественного Учителя твоего иногда со прочими апостолы вопросил еси, Андрее: «Рцы нам, что есть знамение пришествия Твоего?» На горах же Киевских, яко орган сый благодати Духа Святаго, ты предвозвестил еси грядущую славу места сего; мы же, предреченныя на милости сея сподобльшеся, умиленно взываем ти:

Радуйся, яко с горы Сиона закон нам евангельский принесл еси;
Радуйся, яко по водам Ворисфена апостол Божий к нам востекл еси.
Радуйся, благодать Иорданову, Крещения нашего ради, реце сей даровавый;
Радуйся, на горах Киевских Крест нашего спасения водрузивый.
Радуйся, имже обильное излияние благодати Божией зде предречеся;
Радуйся, имже бытие града велика и церквей многих зде предвозвестися.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 7

 

Днесь, во исполнение пророческаго гласа твоего, храм преславный красуется на месте, идеже не сущая яко сущая провидел еси по дару Духа Святаго; окрест же его град велий с церквами златоверхими истину словес твоих свидетельствует, емуже и доныне ты, яко с горния кафедры, мир благовествуеши. Темже и мы, сбытие богодухновенных глагол твоих зряще, велиим гласом взываем Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 7

 

От светоносныя зари, Первозваннаго апостола свет боговедения восприимши, святая Ольга возсия Русской земли яко денница нашего спасения, возводя вслед себе, яко светозарное светило, внука своего Владимира, просветителя всея полунощныя страны. Темже и мы, возведше очи наша к тебе, Андрее богомудре, яко к начальному благовестнику нашего спасения, восписуем ти похвальная сия:

Радуйся, яко деннице нашего спасения, Ольге святей, света Божественнаго познание даровася;
Радуйся, яко благоверию ея Христово Царствие отверзеся.
Радуйся, яко благословением твоим преславное свети­ло от сея денницы нам произыде;
Радуйся, яко по твоему предвозвестию апостольскому равноапостольный князь нам явися.
Радуйся, яко тобою святаго Владимира царствие земное к Небесному приобщися;
Радуйся, яко Днепр и Почайна, реки Киевския, спасительною купелию нам быша.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 8

 

Проповедуют преславного града Киева и всея Русския страны пастырие и пасомии память деяний твоих, богомудре Андрее апостоле; в недрах же пещерных нетленно по­чивающии угодницы Божии, со Антонием и Феодосием, немолчными усты, яко живи суще, славу твою веком и родом возглашают, тобою бо водруженный зде Крест, яко благосеннолиственное древо, произрасте, во еже изнести нам плоды благочестия и святыни. Мы же райскаго верто­града твоего, аки птенцы духовнии, тобою научени есмы воспевати Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 8

 

Не точию Руси единыя был еси спасения провозвестник, Первозванный апостоле Христов, но и вся словенская пле­мена, якоже кокош, птенцы своя под криле собираяй, при­вел еси я ко Христу; ты бо от Херсониса во мрак полунощныя страны презирая, сущим тамо людем, да Божию научатся слову, премудрыя учители, Кирилла и Мефодия, проповедию твоею за многие веки предуготовал еси; мы же, аки устами сих просветителей наших, велегласно вопием ти:

Радуйся, словенская племена искони благословивый;
Радуйся, слово их разумное словом Божиим умудривый.
Радуйся, яко глаголу Божию послушливии, Церкве чада словесная быша;
Радуйся, яко в Херсонисе, идеже проповедал еси, первая росская писмена Кирилл святый обрете и прият я.
Радуйся, яко теми Алфу и Омегу, начаток и конец – Христа Божию премудрость возвестил еси им;
Радуйся, яко и вся богодухновенная писания учителие сии на язык словенск нам преложиша.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 9

 

Пустынныя Скифии не убоявся, во глубину полунощныя страны, простерл еси апостольская странствия твоя, Первозванне, отонудуже и в ветхий Рим пришел еси, иже тогда глава миру языческому бысть; обаче тьмы ради идольския оставль его, и на красный брег Воспора пришед, тамо во граде Византии, иже новый Рим и матерь христианом бысть, апостольский престол твой утвердил еси. да от него Восток и Север весь светом веры озарится, вернии же чада Церкве Христовы Богу единомысленно зовут: Аллилуиа.

 

 

Икос 9

 

Мати Сион – псаломски речет человек, яко человек духовно родися в нем, новый же Сион нам бысть Киев: в нем бо свет и благодать Божия явися всем сыновом русским от кафедры, юже ты, Первозванне апостоле, в Визан­тии утвердил еси. Темже и мы, Невечерним Светом озаряемии, благодарне взываем ти:

Радуйся, от горы Сионския снисшедый и горним светом Киев многохолмный озаривый;
Радуйся, граду сему многоплодие духовное благословением твоим ниспославый.
Радуйся, яко посреде вселенныя апостольский престол твой утвердил еси;
Радуйся, яко под сень его (в новом Риме) вся просвещенныя тобою языки собрал еси.
Радуйся, имже православие в душах их утверждается;
Радуйся, имже от Востока тьма Запада отревается.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 10

 

Егда наста время преставления твоего, блаженне апосто­ле, в древния Патры Ахайския пришел еси, да тамо жрен будеши, течение бо скончал еси, подвигом добрым подвизался еси, всем проповедав Христа распята, иудеем соб­лазн, еллином же безумие, нам же, званным и спасаемым, – Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, от Неяже и научихомся пети Богу: Аллилуиа.

 

 

Икос 10

 

Всюду именем Господа Иисуса болящия исцеляя, мертвыя воскрешая, бесы изгоняя, и во Патрах предсмертную проповедь твою чудесами утвердил еси, апостоле Христов, и анфипата Лезвия обратил еси к познанию истины, егда противления ради язвою поражен быв, тобою от одра бо­лезни воздвижен бысть; людие же вси, видевше в тебе силу Божию, идолы своя сокрушиша, посем и Господь явися те­бе, якоже Павлу иногда в Коринфе, и повеле взяти Крест твой, назнаменовав сим твое в Патрах, Его ради, страдание. Темже и мы, дивящеся велией благодати в тебе, благого­вейно взываем:

Радуйся, велия Бога всемогущаго сило;
Радуйся, многоценное чудес сокровище.
Радуйся, древних Патр просвещение и украшение;
Радуйся, неверие анфипата в веру пременивый.
Радуйся, яко тамо паки явися тебе Господь, на подвиг крестный тя призвавый;
Радуйся, яко уготовася тебе венец правды.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 11

 

Нерон кесарь, якоже иногда Ирод, гонения на вся верныя воздвигнувый, в Риме Павла мечем усекну, Петра же на кресте распя, подобне и тебе достиже в Патрах рука мучителева, егда вместо кроткаго Лезвия судию постави Егеата лютаго, иже не терпяй крещения брата своего, ниже исцелением жены своея умягчен быв, в темницу вверже тя и, якоже верховного Петра, на крест осуди. Ты же юзник сый, в темнице мрачней, яко во светлом храме, брата анфипатова Стратоклиса во епископа Патром проручествовал еси, Богу со всеми верными посреде узилища воспевая: Аллилуиа.

 

 

Икос 11

 

На месте лобнем крест воздвизаем узрев, на немже имел еси распят быти, не убоялся еси, апостоле, даже до смерти свидетельствовати возлюбльшаго тя и возлюбленнаго тобою Христа, и к сему знамению спасения руце простирая, умиленно взывал еси:

Радуйся, Кресте Всечестный, пред нимже с веселием предстою, ведая тя, упование мое;
Радуйся, Кресте Живот­ворящий, егоже глава до Небес достиже, подножие же врата ада сокруши.
Радуйся, Кресте достопокланяемый, восприемый Владыку моего, яко гроздие сладчайшее, источившее нам спасение;
Радуйся, Кресте благословенный, разбойника спасый и тому плоды исповедания даровавый.
Радуйся, яко и моея радости исполнение был еси темже;
Радуйся и ты, страстотерпче, на Кресте веру твою во Христа запечатлевый.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

 

Кондак 12

 

Приидите, свидетелие радости моея! – воззвал еси апостоле к совершителем воли Егеата, – творите волю над мною, распните мя и, яко агнца, принесите в жертву соз­давшему мя Творцу. И сия рек, возшел еси на крест, яко на горнюю кафедру, с неяже три дни и три нощи проповедал еси слово Божие окрест стоящим людем, да не боятся смерти, исповедающе Господа Иисуса. Егда же светом небесным озарися лик твой, ужасеся мучитель и тя со кре­ста взяти повеле; обаче ты, страстотерпче, не восхотел еси от крестных мук разрешитися, до исхода твоего непрестан­но Богу вопия: Аллилуиа.

 

 

Икос 12

 

Славяще апостольския подвиги твоя, Андрее Первозванне ублажаем святую кончину твою, еюже Живоносную Страсть Сына Божия прославил еси, и во умилении сердца взываем ти сице:

Радуйся, друже Христов, с радостию крестная страдания за Него претерпевый;
Радуйся, апостоле верный, со креста глаголы Живота Вечнаго людем проповедавый.
Радуйся, яко в час снятия со креста осени тя свет, аки молния с небесе;
Радуйся, аки православно исповедающим проповеданнаго тобою Христа Сына Божия обещал еси благодать велию.
Радуйся, Горняго Иерусалима апостольское основание;
Радуйся, седяй со апостолы на едином от двоюнадесяте престолов, во еже судити вся колена Израилева.
Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный.

 

Кондак 13

 

О Первозванный апостоле Христов Андрее, призри на благохваления сия всех чтущих святую память твою, и яко водрузил еси Крестное Древо на горах града Киева, присно осеняй и нас спасительным знамением сим, да, Крестом Господа Бога и Спаса нашего охраняеми, достигнем в меру возраста исполнения Христова и сподобимся с тобою и со всеми святыми, во гласе радования, в безконечныя веки пети Богу, Спасителю нашему: Аллилуиа.

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

 

МОЛИТВА

 

      Первозванне Апостоле Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Церкве последователю, всехвальный Андрее! Славим и величаем апостольския труды твоя, сладце поминаем твое благословенное к нам пришествие, ублажаем честная страдания твоя, яже за Христа претерпел еси, лобызаем священныя мощи твоя, чтим святую память твою и веруем, яко жив Господь, жива же и душа твоя и с Ним во веки пребываеши на небеси, идеже и любиши ны тоюжде любовию, еюже возлюбил еси нас, егда Духом Святым прозрел еси наше, еже ко Христу обращение, и не точию любиши, но и молиши о нас Бога, зря во свете Его вся нужды наша. Тако веруем и тако сию веру нашу исповедуем во храме, иже во имя твое, святый Андрее, преславно создася, идеже святыя мощи твоя почивают: верующе же, просим и молим Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да молитвами твоими, яже присно послушает и приемлет, подаст нам вся потребная ко спасению нас грешных: да якоже ты абие по гласу Господа, оставль мрежи своя, неуклонно Ему последовал еси, сице и кийждо от нас да ищет не своих си, но еже к созиданию ближняго и о горнем звании да помышляет. Имуще же тя предстателя и молитвенника о нас, уповаем, яко молитва твоя много может пред Господем и Спасителем нашим Иисусом Христом, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом и во веки веков. Аминь.

 

 

 

ТРОПАРЬ

 

Тропарь, глас 4

 

Яко апостолов первозванный и верховнаго сущий брат Владыце всех, Андрее, молися, мир вселенней даровати и душам нашим велию милость.

 

 

Кондак, глас 2

 

Мужества тезоименитаго богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

 

 

КАНОН

 

Тропарь, глас 4

 

Яко апостолов первозванный и верховнаго сущий брат Владыце всех, Андрее, молися, мир вселенней даровати и душам нашим велию милость.

 

 

Канон, глас 1

 

Песнь 1

 

Ирмос: Твоя победительная десница Боголепно в крепости прославися: та бо, Безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.

 

Припев: Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Смутившуюся мою душу помышлении же и словесы очисти всельшеюся в тя, проповедниче Христов Андрее, Божественною благодатию, яко да чисте источу ти пение достойное.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Честное, Предтеча Христов, своих учеников верховнейшее, от неплодове прозябшии, из Девы рождшемуся Христу препрославленному, Андрея, радуяся, приведе.

Слава: Желанием и любовию неуклонною добродетели степеней начен и восхождению присно поучаяся, от немощныя силы к верховнейшей, Андрее, силе достигл еси.

И ныне: Радуйся, благодати источниче; радуйся, лествице и двере Небесная; радуйся, свещниче, и стамно златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа миру Рождшая.

 

 

Песнь 3

 

Ирмос: Едине Ведый человеческаго существа немощь и милостивно в ней воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Притекл еси, жаждею не зван, Андрее, но самовольне жизни ко Источнику, якоже елень, и всем, Сего обрет, проповедал еси, и, пив, напоил еси нетления водами истаявшия жаждею концы.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Уведев естественныя законы, Андрее досточудне, и общника сродника приял еси, вопия: обретохом Желаемаго и путесотворившаго плоти рождение, сказал еси разум духовный.

Слава: Мрежею слова из глубины прелести уловил еси словесныя рыбы, апостоле, и трапезе Христовей снедь чистую принесл еси, просвещенныя благодатию Явльшагося в подобии плоти.

И ныне: Бога заченши во утробе, Дево, Духом всесвятым, пребыла еси неопальна, понеже Тя купина, законоположнику Моисею палиму, несожженна яве предвозвести, огнь приимшую нестерпимый.

 

Господи, помилуй (трижды.)

 

 

Седален, глас 8

 

Яко первозваннаго всех учеников, и самовидца Слова, и служителя, Андрее апостоле, по долгу чтим тя, Агнцу бо, вземлюшему грехи мира, несомненною верою тепле последовал еси, отонудуже и страсти Его общник показался еси, плотию претерпевшаго нас ради вольно смерть. Сего ради вопием ти: молися Христу Богу грехов оставление подати празднующим любовию святую память твою.

 

 

Песнь 4

 

Ирмос: Гору Тя, благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше святому во спасение наше и обновление.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Божественная, истребительная горшаго вседетельнаго и светозарнаго Духа сила, в тя, Андрее, всельшися Боголепне, огненнаго языка во образе, неизреченных показа тя проповедника.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Не оружия ко мщению взяше плотская и к низвержению крепких твердынь вражиих, Андрей всечестный, но, Христом оградився, принесе, пленив, языки в послушание.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Гору тя, каплющую разумное веселие, преестественный Бог, осуществивыйся еже о нас, Андрее, яви, горы горькия демонскаго возношения потребляющую силою Духа.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Любовию совершающия твою память в песнех, от обильна дара Учителя твоего, Христа, Андрее пребогате, духовнаго веселия водами исполняя не престай молитвами твоими.

 

И ныне: Поем велие и страшное Твое таинство, премирных бо утаився чиноначалий, на Тя присно Сый сниде, яко дождь на руно, Всепетая, на спасение наше и обновление.

 

 

Песнь 5

 

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и осветивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия православно поющих Тя.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Восприял еси, Егоже вожделел еси, Андрее апостоле, в нетленных с Ним обитав селениих, трудов твоих снопы пожав достойно, темже тя песньми славим.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Возлюбил еси Владыку и Того во след быстро потекл еси, стопами Его к жизни наставляемь и страстей Того нелживо, пречестне Андрее, даже до смерти подражая.

Слава: Напряг тя, яко стрелу сильну, блаженне, испусти в весь мир Господь, ураняя демоны и злочестием уязвленныя человеки врачуя.

И ныне: Веселятся Небесныя силы, зряще Тя, радуются с ними и человеческая собрания, Рождеством бо Твоим соединишася, Дево Богородице, Тя достойно славяще.

 

 

Песнь 6

 

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляя, вменихомся, яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш, Ты бо крепость немощствующих и исправление.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Море житейское преплавая в ладии телесней, всяческая правящаго, Христа, обрел еси кормчия, всеблаженне, и к Нему, радуяся, пристал еси, Андрее всечестне.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Духи словом прогоняются, недузи бегают, душевных же страстей множество далече от недужных отгоняются данною тебе от Бога, Андрее, благодатию.

Слава: Яко волна тихая, кротким духом движимь, блаженне, изсушил еси моря лукавая многобожия Божественными струями и реки Богознания всем источил еси.

И ныне: Веселятся о Тебе, Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша, Ты бо Чистая и прежде Рождества и по Рождестве еси.

 

Господи, помилуй, (трижды) Слава, и ныне:

 

 

Кондак, глас 2

 

Мужества тезоименитаго Богоглагольника и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и ныне нам воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

 

 

Икос

 

Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. Наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.

 

 

Песнь 7

 

Ирмос: Тебе, умную, Богородице, пещь разсмотряем, вернии, якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мир обнови, во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Нелживо явственно исполнися обещание Твое, Христе, бури бо ученик Твой Божественнейший, словом запрещая, на кроткую тишину преложи, хвальный отцев Боже и препрославленный.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

На умную Сиона, апостоле, взыти гору повелен, спасения же приим чашу, радуяся, подаеши, преходя смертию к Божественней жизни, хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Тя словесную реку показа Божественная вода жизни, прелестныя реки потоки изсушающую, блаженне, проповедания и вопиющия напаяющую: хвальный отцев Боже и препрославленный.

Слава: Ты земнороден сый, апостоле, преестественно чудодействуеши, любовию бо срастворився, Тому последовал еси, возлюбившему тя Христу, хвальный, воспевая, Бог и препрославленный.

И ныне: Тя Иаков, Богородице, лествицу пророчески разуме, Тобою бо на земли Превышаемый явися человеком и поживе, якоже благоволи: хвальный отцев Бог и препрославленный.

 

 

Песнь 8

 

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле, добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Светоносная и веселотворная луча врачеваний, Андрее, Христов апостоле, осиявает нас Божественная память твоя, вопиющих: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Человеческое естество получив, того превозшел еси законы, и ко Ангельстей прешел еси скинии, Андрее апостоле, и зовеши: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Еже с высоты Духа Божия дохновение тя прежде огненно просвети, ритора, Богоглаголиве, показует тепла, вопиюща, апостоле, Христу твоему: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Слава: Светолучен, якоже молния, во свет языков изшел еси, тьму неведения отгоня, и верныя просвещая, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки.

 

И ныне: Радуйся, престоле славы Божия, радуйся, верных стено, Еюже Свет сущим во тьме возсия,- Христос, Тебе блажащим и вопиющим: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

 

 

Песнь 9

 

Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити, молимся, пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Яко ученик всеизящнейший, на Кресте хотением распеншемуся Владыце твоему даже до смерти последуя, возшел еси, радуяся, на высоту креста, идяй шествием на Небеса, блаженне апостоле.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Дверь Едема тебе отверзеся, и предложися лествица небесная, и прияша тя небесныя обители, и предстал еси, радуяся, апостоле, Христу Жизнодавцу о мире молитвенник изящнейший.

 

Апостоле Господень Андрее, молися Богу о нас.

 

Равными прославился еси страданьми Учителя твоего, блаженне Андрее всемудре, крестом бо Божественный конец приял еси и причастием Бог был еси. Темже тя молим о нас присно молися.

Слава: Радуяся, двоице всеизряднейшая, на Небесех наследовавши ныне гражданство, назираете же венцев произволение, тех побеждающи силу, и Божественных дарований просвещаете светлостьми.

И ныне: Из корене Давидова прозябла еси пророческаго, Дева, и Богоотеческаго, но и Давида яко истинно Ты прославила еси, яко рождшая пророчествуемаго Господа славы, Егоже поюще, достойне величаем.

 

Светилен

 

Слово Пребезначальное обрет тя, всеблаженне, первозванна показа всех апостолов, Андрее приснопамятне, и, Сего стопам возследуя, показался еси путевождь заблуждших, к Небесному сия возводя Божественному шествию.

 






Рейтинг@Mail.ru Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100 Яндекс.Метрика