Параскева-Петка Сербская, Болгарская преподобная
 
 
 







Параскева-Петка Сербская, Болгарская преподобная PDF Печать E-mail
Молитвы и о молитвах - Молитвы и акафисты святым
13.10.2016 22:33

(Преподобная Параскева-Петка Сербская, Болгарская)

(14 / 27 октября)

 

Свя­тая Па­рас­ке­ва ро­ди­лась в Сер­бии, вбли­зи го­ро­да Каллиократия, в се­ле­нии Епи­ват. Ро­ди­те­ли ее бы­ли бла­го­че­сти­вые лю­ди: они неуклон­но ис­пол­ня­ли все за­по­ве­ди Бо­жии и сла­ви­лись всю­ду сво­и­ми бла­го­тво­ре­ни­я­ми и ми­ло­сты­ня­ми. Кро­ме до­че­ри Парас­ке­вы, был у них сын. Его от­да­ли они в учи­ли­ще, а дочь воспиты­ва­лась в до­ме сво­их бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей. Брат Параскевы, ко­гда до­ста­точ­но на­учен был Свя­щен­но­му Пи­са­нию, с со­гла­сия ро­ди­те­лей при­нял по­стри­же­ние под име­нем Ев­фи­мия. Евфи­мий впо­след­ствии был епи­ско­пом в Ма­ди­те, где про­сла­вил­ся доб­ро­де­тель­ною жиз­нью и при жиз­ни и по смер­ти со­тво­рил множе­ство пре­слав­ных чу­дес.

По смер­ти сво­их ро­ди­те­лей Па­рас­ке­ва ста­ла про­во­дить жизнь, пол­ную скор­бей и ли­ше­ний. Под­ра­жая усерд­но жиз­ни святых, она умерщ­вля­ла по­стом и бде­ни­ем свое те­ло и по­ра­бо­ща­ла его ду­ху. Вос­пла­ме­ня­ясь бо­же­ствен­ным же­ла­ни­ем жить для Госпо­да, Па­рас­ке­ва не по­же­ла­ла дол­го жить в мно­го­мя­теж­ном ми­ре сем, но, по­ки­нув все мир­ское, скры­лась от ми­ра и, до­стиг­нув пу­сты­ни Иор­дан­ской, ста­ла про­во­дить здесь рав­но­ан­гель­скую жизнь. Под­ра­жая Бо­го­вид­цу про­ро­ку Илии и Иоан­ну Кре­сти­те­лю, она пи­та­лась толь­ко пу­стын­ны­ми зла­ка­ми, упо­треб­ляя их при­том лишь в ма­лом ко­ли­че­стве, и то по за­ка­те солн­ца. По­сте­пен­но иста­ивая то от жа­ра, то от хо­ло­да, она об­ра­ща­ла свои взо­ры толь­ко к Еди­но­му Бо­гу, мо­гу­ще­му спа­сти сми­рен­ных серд­цем «от вих­ря, от бу­ри» (Пс. 54, 9). Кто в со­сто­я­нии по­ве­дать о том, сколь­ко слез про­ли­ла пре­по­доб­ная? Кто рас­ска­жет о ча­стых и неумол­ка­е­мых сте­на­ни­ях ее? Кто по­дроб­но пе­ре­даст об ее коленопре­кло­не­ни­ях непре­стан­ных и раз­лич­ных по­дви­гах телесных? Один Все­ви­дя­щий Бог взи­рал на по­дви­ги пре­по­доб­ной. У нее не бы­ло там за­бот о мир­ской су­е­те: она за­бо­ти­лась толь­ко лишь об очи­ще­нии ду­ши, об от­ве­те на бу­ду­щем су­де и встре­че с Небес­ным Же­ни­хом. «Те­бе, же­ни­ше мой, ищу» – го­во­ри­ла преподоб­ная Па­рас­ке­ва и по­сто­ян­но дер­жа­ла в уме из­ре­че­ние из кни­ги Пес­ни пес­ней: «Ска­жи мне, ты, ко­то­ро­го лю­бит ду­ша моя» (Песн. 1, 6). Она о том боль­ше все­го за­бо­ти­лась, как бы украсить свой све­тиль­ник и вме­сте с муд­ры­ми де­ва­ми вый­ти навстречу Небес­но­му Же­ни­ху, услы­шать слад­кий Его глас и насладить­ся ли­це­зре­ни­ем кра­со­ты Его. «Ко­гда при­ду и яв­люсь пред ли­це Бо­жие!» (Пс. 41, 3) – непре­стан­но го­во­ри­ла свя­тая.

Ко­гда та­ким об­ра­зом пре­по­доб­ная Па­рас­ке­ва пре­бы­ва­ла в пустыне, лу­ка­вый враг по­за­ви­до­вал ее доб­ро­де­те­лям и пы­тал­ся меч­та­ни­я­ми и при­зра­ка­ми устра­шить ее. Мно­го­крат­но превращаясь в раз­лич­ных зве­рей, он устрем­лял­ся на свя­тую, дабы со­здать для нее пре­пят­ствие на пу­ти по­дви­гов. Но доб­рая Христова неве­ста Па­рас­ке­ва по­вто­ря­ла «Все­выш­не­го из­брал ты при­бе­жи­щем тво­им» (Пс. 90, 9) и при Его по­мо­щи, – зна­ме­ни­ем свя­то­го кре­ста Его, – от­го­ня­ла вра­гов и раз­ры­ва­ла, как бы паутину, все коз­ни диа­во­ла и со­вер­шен­но низ­ло­жи­ла его. Свя­тая при сво­ей жен­ской при­ро­де име­ла по­ис­ти­не муж­ской ра­зум и победи­ла диа­во­ла, как Да­вид – Го­лиа­фа. Укра­сив свою ду­шу такими по­дви­га­ми и доб­ро­де­те­ля­ми, Па­рас­ке­ва сде­ла­лась возлюблен­ной неве­стой Хри­сто­вой, так что на ней ис­пол­ни­лось про­ро­че­ское сло­во: «И воз­же­ла­ет Царь кра­со­ты тво­ей» (Пс. 44, 12). Итак Сей Царь все­лил­ся в нее со От­цом и Свя­тым Ду­хом и пре­бы­вал в ней, как и в свя­той Сво­ей церк­ви, ибо свя­тая Параскева, со­хра­нив свою ду­шу от гре­ха и осквер­не­ния, со­де­ла­лась цер­ко­вью Жи­во­го Бо­га.

Од­на­жды но­чью Па­рас­ке­ва, по­сле дол­говре­мен­но­го уже пребы­ва­ния в пу­стыне, по обык­но­ве­нию сво­е­му, с уми­ле­ни­ем прости­рая ру­ки к небу, сто­я­ла на мо­лит­ве. Вне­зап­но в об­ра­зе пресвет­ло­го юно­ши она уви­де­ла Ан­ге­ла Бо­жия, ко­то­рый, по­дой­дя к ней, ска­зал:

– Оставь пу­сты­ню и воз­вра­тись в свое оте­че­ство, ибо там подоба­ет те­бе оста­вить те­ло на зем­ле, а ду­шою прейти ко Господу.

Пре­по­доб­ная, про­ник­нув в смысл ви­де­ния, ура­зу­ме­ла, что в нем ска­зы­ва­ет­ся Бо­жие по­ве­ле­ние; она ра­до­ва­лась то­му, что близ­ко вре­мя раз­ре­ше­ния ее от те­ла, но ей жаль бы­ло расставаться с пу­стын­ным уеди­не­ни­ем, – ибо ни­что так не очища­ет ду­ши и не при­бли­жа­ет ее к Пер­во­об­ра­зу, как пу­сты­ня и без­мол­вие. Од­на­ко, по­ви­ну­ясь во­ле небес­ной, пре­по­доб­ная оста­ви­ла пу­сты­ню и от­пра­ви­лась в оте­че­ство.

При­быв в цар­ству­ю­щий град Кон­стан­ти­но­поль, она во­шла там в пре­крас­ный храм Пре­муд­ро­сти Бо­жи­ей, рав­но так­же побыва­ла и во Влахерн­ской церк­ви и, по­кло­нив­шись пред чудотворной ико­ной Бо­го­ма­те­ри, по­шла на свою ро­ди­ну в Епи­ват, где про­жи­ла неко­то­рое вре­мя, не из­ме­няя сво­е­го обыч­но­го пустынно­го по­дви­га, – по­ста и мо­литв. Ко­гда же на­сту­пи­ло вре­мя ее от­ше­ствия к Бо­гу, Па­рас­ке­ва по­мо­ли­лась усерд­но о са­мой се­бе и обо всем ми­ре и во вре­мя мо­лит­вы пре­да­ла Бо­гу свою бла­жен­ную ду­шу. Те­ло ее бы­ло по­гре­бе­но ве­ру­ю­щи­ми по хри­сти­ан­ско­му обычаю, но не на об­щем клад­би­ще, – как те­ло стран­ни­цы, ни­ко­му не ска­зав­шей о се­бе, от­ку­да она.

Бог, вос­хо­тев­ший про­сла­вить Свою угод­ни­цу, по про­ше­ствии мно­гих лет, от­крыл мо­щи ее при сле­ду­ю­щих об­сто­я­тель­ствах.

Близ то­го ме­ста, где бы­ла по­гре­бе­на пре­по­доб­ная, в по­дви­гах без­мол­вия на стол­пе под­ви­зал­ся некий столп­ник. Слу­чи­лось, что ту­да же бы­ло вы­бро­ше­но вол­на­ми те­ло ка­ко­го-то ко­ра­бель­щи­ка, за­болев­ше­го во вре­мя пла­ва­ния тяж­кой бо­лез­нью и скон­чав­ше­го­ся. От тру­па се­го на­чал ис­хо­дить удуш­ли­вый смрад, так что по той до­ро­ге невоз­мож­но бы­ло и про­хо­дить; смра­да се­го не мог стерпеть да­же и столп­ник, под­ви­зав­ший­ся око­ло то­го ме­ста, и он при­нуж­ден был сой­ти со стол­па. По­се­му он при­ка­зал вы­ко­пать глу­бо­кую яму и за­ко­пать в ней смер­дя­щий труп. Ко­гда ра­бо­чие копа­ли яму, то по Бо­же­ствен­но­му смот­ре­нию они об­ре­ли лежащее в зем­ле нетлен­ное те­ло и силь­но уди­ви­лись се­му. Но так как ра­бо­чие бы­ли лю­ди неопыт­ные и несве­ду­щие, то на случившееся не об­ра­ти­ли ни­ка­ко­го вни­ма­ния, как на малозначитель­ное и ни­чтож­ное де­ло. Они рас­суж­да­ли так меж­ду со­бою:

– Ес­ли бы сие те­ло бы­ло свя­тое, то Бог от­крыл бы его по­сред­ством ка­ких-ли­бо чу­дес.

С си­ми мыс­ля­ми они вновь за­сы­па­ли нетлен­ное те­ло зем­лею, бро­сив ту­да же и смрад­ный труп, а за­тем ушли до­мой. С наступле­ни­ем но­чи один из них, некто Ге­ор­гий, че­ло­век благочести­вый, мо­лил­ся Бо­гу в сво­ем до­ме. За­снув под утро, он уви­дал во сне некую ца­ри­цу, си­дя­щую на пре­свет­лом пре­сто­ле, а кру­гом нее сто­ит ве­ли­кое мно­же­ство свет­лых во­и­нов. Объ­ятый стра­хом и, бу­дучи не в си­лах взи­рать на сие цар­ское ве­ли­чие и славу, Ге­ор­гий упал на зем­лю. То­гда один из свет­лых во­и­нов, взяв Ге­ор­гия за ру­ку, под­нял его и ска­зал:

– Ге­ор­гий! За­чем вы так пре­зре­ли те­ло пре­по­доб­ной Параскевы и вме­сте с ним по­хо­ро­ни­ли смер­дя­щий труп? Немедленно возь­ми­те те­ло пре­по­доб­ной и по­ло­жи­те его в достойном ме­сте, ибо вос­хо­тел Бог про­сла­вить на зем­ле ра­бу Свою.

Так­же и та свет­лая ца­ри­ца ска­за­ла ему:

– По­спе­ши вы­нуть мои мо­щи и по­ло­жить их в до­стой­ном месте, по­то­му что я не мо­гу боль­ше тер­петь смра­да от то­го тру­па. Ибо я че­ло­век, и ро­ди­на моя Епи­ват, где ныне и вы жи­ве­те.

Тою же но­чью бы­ло та­кое же ви­де­ние и од­ной бла­го­че­сти­вой жен­щине, по име­ни Ев­фи­мии. По­ут­ру они оба рас­ска­за­ли всем о том, что уви­де­ли. Услы­шав сие, бла­го­че­сти­вый на­род от­пра­вил­ся с воз­жжен­ны­ми све­ча­ми к мо­щам пре­по­доб­ной Па­рас­ке­вы и, с благо­го­ве­ни­ем вы­нув их из зем­ли, ра­до­вал­ся как бы о неко­ем многоцен­ном со­кро­ви­ще. Свя­тые мо­щи с тор­же­ством по­ло­же­ны бы­ли в церк­ви свя­тых и все­х­валь­ных апо­сто­лов Пет­ра и Пав­ла, в се­ле­нии Епи­ват, где по мо­лит­вам свя­той Па­рас­ке­вы от ее мо­щей по­да­ва­лись мно­гие ис­це­ле­ния бо­ля­щим: сле­пые про­зре­ва­ли, хро­мые на­чи­на­ли хо­дить и все недуж­ные и бес­но­ва­тые по­лу­ча­ли здра­вие.

В 1238 го­ду, во вре­мя вла­ды­че­ства кре­сто­нос­цев (ка­то­ли­ков) в Ца­рь­гра­де, бла­го­че­сти­вей­ший Иоанн Асень, ко­роль Бол­гар­ский и Серб­ский, по­лу­чил из­ве­стие о ме­сте, где по­чи­ва­ют свя­тые мо­щи пре­по­доб­ной Па­рас­ке­вы. То­гда он по­ру­чил бла­жен­но­му Мар­ку, – быв­ше­му то­гда мит­ро­по­ли­том Пе­ре­я­с­ла­ва Бол­гар­ско­го, – со многи­ми епи­ско­па­ми и свя­щен­ни­ка­ми, пе­ре­не­сти те чест­ные мо­щи в пре­столь­ный го­род Бол­гар­ской зем­ли – Тер­нов. Там св. мо­щи были с по­че­том по­ло­же­ны в при­двор­ной церк­ви, где, нетлен­но почи­вая, ис­то­ча­ли раз­лич­ные ис­це­ле­ния всем, с ве­рою к ним притека­ю­щим.

По про­ше­ствии зна­чи­тель­но­го вре­ме­ни по Бо­жию по­пуще­нию му­суль­мане по­сте­пен­но за­во­е­ва­ли всю Гре­че­скую им­пе­рию, а вместе с ней по­ко­ри­ли и цар­ства Бол­гар­ское и Серб­ское. Сие завоева­ние про­ис­хо­ди­ло в XIV ве­ке, во вре­ме­на ту­рец­ко­го сул­та­на Ба­язе­та. Ко­гда сул­тан Ба­язет взял бол­гар­ский го­род Тер­нов, то все цер­ков­ные дра­го­цен­но­сти и цар­ские укра­ше­ния бы­ли разграблены. То­гда свя­тые мо­щи Па­рас­ке­вы, оде­тые в од­но рубище, бы­ли пе­ре­не­се­ны в Ва­ла­хию. По за­во­е­ва­нии тур­ка­ми и Вала­хии, в 1396 го­ду, свя­тые мо­щи по хо­да­тай­ству серб­ской царицы Ми­ли­цы пред сул­та­ном пе­ре­не­се­ны в Сер­бию в Бел­град.

В 1521 го­ду сул­тан Су­лей­ман II, взяв Бел­град, по­хи­тил оттуда так­же чест­ные мо­щи пре­по­доб­ной Па­рас­ке­вы; при­ве­зя затем в Кон­стан­ти­но­поль, он по­ста­вил их здесь в сво­их па­ла­тах. Но мно­го­цен­ное сие со­кро­ви­ще не за­те­ря­лось и здесь, ибо многочис­лен­ные чу­де­са от мо­щей пре­по­доб­ной спо­соб­ство­ва­ли к про­слав­ле­нию ее не толь­ко у хри­сти­ан, но да­же и сре­ди му­суль­ман. По­след­ние, сму­тив­шись сим об­сто­я­тель­ством и убо­яв­шись, как бы ве­ра в чу­до­дей­ствен­ную си­лу мо­щей свя­той Па­рас­ке­вы не распростра­ни­лась еще ши­ре, – а боль­ше все­го по усер­дию и заботли­во­сти хри­сти­ан, – пе­ре­да­ли сии свя­тые мо­щи константино­поль­ским хри­сти­а­нам, а те с че­стью по­ло­жи­ли их в пат­ри­ар­шей церк­ви.

В 1641 го­ду бла­го­че­сти­вый Ва­си­лий-Лу­пул, во­е­во­да и господарь Мол­дав­ский, по­лу­чив из­ве­стие о том, что в Константино­поль­ской пат­ри­ар­шей церк­ви на­хо­дят­ся мо­щи святой Параскевы, усерд­но же­лал, чтобы они бы­ли пе­ре­не­се­ны оттуда с че­стью в его слав­ный гос­по­дар­ский округ. Его же­ла­нию споспешество­вал про­слав­ля­е­мый во свя­тых Сво­их Гос­подь, желавший и в Мол­да­вии про­сла­вить пре­по­доб­ную Па­рас­ке­ву. То­гда Кон­стан­ти­но­поль­ский пат­ри­арх Пар­фе­ний с со­гла­сия все­го сво­е­го освя­щен­но­го со­бо­ра и со­из­во­ле­ния иных чест­ней­ших пат­ри­ар­хов от­пра­вил чест­ные мо­щи пре­по­доб­ной Па­рас­ке­вы бла­го­че­сти­во­му го­су­да­рю, во­е­во­де Ва­си­лию, в пер­во­пре­столь­ный го­род его Яс­сы. Здесь в хра­ме трех свя­ти­те­лей с ве­ли­ки­ми по­че­стя­ми, при большом ве­се­лии и ра­до­сти жи­те­лей всей Мол­да­вии, свя­тые мо­щи и бы­ли по­ло­же­ны в 1641 го­ду по Рож­де­стве Хри­сто­вом, ок­тяб­ря 14-го дня.

 

 

 

АКАФИСТ

 

 

Кондак 1

 

Избранная от Господа возсияти на тверди Церкве, преподобная мати Параскево, житием твоим ангелоподобным мiру всему просияла еси яко солнце пресветлое, и духовне и телесне недугующым целительница явилася еси. Сего ради верою зовем ти: радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Икос 1

 

Ангельскую показавши ревность, удивления достойную, житие свое на земли добродетельми украсила еси и на небеси со Ангелы жити удостоила ся еси. Темже с ними усердно моли Человеколюбца Бога, да избавит от бед и обстояний вся, вопиющыя ти сице:

 

Радуйся, яко вольне прияла еси благое иго Христовых заповедей.

Радуйся, яко житием твоим суету мiра сего обличила еси.

Радуйся, яко сердце свое от всех страстей соблюла еси.

Радуйся, яко творением заповедей любовь Божию снискала еси.

Радуйся, яко учиши нас креста ношением Христу следовати.

Радуйся, яко изнемогающым нам всегда помогаеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 2

 

Видящи земных вещей скорое изменение, мiрский мятеж оставила еси и в пустыню вселилася еси, идеже многим пощением и молитвами, аки благодатною пищею, душу свою питала еси, благочестно зовущи: Аллилуиа!

 

 

Икос 2

 

Разум обретши, правую веру и любовь совершенную, богомудрая мати, воздержанием и смирением украсилася еси, сего ради храм Божий была еси и источник чудес обильный; темже благоговением поем тебе сице:

 

Радуйся, образе совершенный евангельскаго отречения себе.

Радуйся, яко долговременною нищетою богатство вечное и славу снискала еси.

Радуйся, яко обетом нищеты высоту духовную показала еси.

Радуйся, светлая высото смирения.

Радуйся, ибо подвигы твоими душетленную силу погубила еси.

Радуйся, ибо высотою подвига твоего всех удивила еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 3

 

Силою Духа Святаго укрепляема, мужески подвиг поста носила еси в терпении, преподобная, и слезами твоими гордаго врага победила еси, поющи благодарственне Богу: Аллилуиа!

 

 

Икос 3

 

Имущи всегда во уме образ грядущаго Суда Христова, и проливающи теплыя слезы, преблаженная, светильник души своея украсила еси, уготовавши его к сретению праведнейшаго Судию. И нас удостой деснаго стояния пред Ним, верою поющих ти сице:

 

Радуйся, чертоже одушевленный Пресвятаго Духа.

Радуйся, ибо вся дни живота твоего непрестанным призыванием имене Божия освящалася еси.

Радуйся, ибо в молитвеннем стоянии пред Богом уснула еси.

Радуйся, силою молитвы диавольская искушения победившая.

Радуйся, памятию смертною от греха себе сохраньшая.

Радуйся, яко Богу совершенне угодила еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 4

 

Бури живота нынешняго избежалаеси, преподобная, волею нищету Христа ради приимши, великими добродетельми обогатилася еси и многих образом жития твоего к ревности подвигнула еси, научающи их Христу Богу взывати: Аллилуиа!

 

 

Икос 4

 

Услыша Господь молитвы и воздыхания твоя, в тайне творимая, блаженная мати, и яве на небеси пред Ангелы прослави труды твоя; ныне же в Божиим раи пребывающи, помяни и нас, зовущих ти сице:

 

Радуйся, Ангелов собеседнице достохвальная.

Радуйся, велие удобрение святых.

Радуйся, совершенная и высокая хвало преподобных.

Радуйся, украшение праведных и известнейшее правило постником.

Радуйся, славо и богосветлый венче девственников и монашествующих.

Радуйся, стено и твердое защищение христиан.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 5

 

В мире живот свой поживши, блаженная мати Параскево, нестяжанием благих земных украсилася еси и воздержанием просветилася еси, былием питавшися и умилением взывавши Владыце твоему: Аллилуиа!

 

 

Икос 5

 

Видя чистое житие твое и безмерное смирение твое, Дух Пресвятый показа тя, преблаженная, славну в чудесех. Сего ради, отшедшей ти от жития сего в горнее блаженство, со множеством преподобных предстательствуеши всем, умилением зовущым ти сице:

 

Радуйся, пустыни благоуханный цвете.

Радуйся, пустынное воспитание изряднейшее.

Радуйся, серпом молитв твоих терние страстей посекшая.

Радуйся, слез пролиянием огнь греха угасившая.

Радуйся, всякое вражеское возстание отгнавшая.

Радуйся, образом добродетельнаго жития твоего ленивая на покаяние воздвизающая.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 6

 

Правды проповеднику, достодивному Илию, уподобилася еси и покаяния светильнику Предтечи Иоанну, о преподобная мати! Оставила бо еси попечения житейская, во еже безмолвствовати в горах, и всегда поучалася еси в помнении часа смертнаго, в бдениих поющи Богу: Аллилуиа!

 

 

Икос 6

 

Свет небесный озари тя, на всенощней молитве стоящей ти во мнозем умилении, и Ангел Господень тебе предста, Божие веление возвещая ти: да возвратишися во отечествие твое, яко тамо подобает ти отдати земли тело, духу же твоему преселитися в небесное жилище свое; сего ради поем тебе сице:

 

Радуйся, еще в жизни сей Ангела видети удостоившаяся.

Радуйся, благочестно заповеди Божия исполнившая.

Радуйся, яко во Влахернстей церкви тепле Матери Божией помолилася еси.

Радуйся, яко теплым Ея защищением себе предала еси.

Радуйся, яко пред исходом твоим прилежно о всем мiре молилася еси.

Радуйся, яко по исходе от телесе живот вечный обрела еси.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 7

 

Хотящи преставитися от нынешняго века, аки звезда в захождении была еси, прехвальная, и в небесней жизни возсияла еси, яко зарю оставивши нам добродетели и исправления жития твоего, имиже и ныне озаряеши сердца всех, верою зовущих Богу: Аллилуиа!

 

 

Икос 7

 

Исполнивши закон новыя благодати, возшла еси на небо добродетельми, во еже радоватися вкупе с небесными чинми; темже с ними молися Спасителю Христу за вся, поющия ти сице:

Радуйся, яко к свету немерцающему преселилася еси.

Радуйся, яко палаты Христовых доброт удостоилася еси.

Радуйся, яко от Господа мзду многу за труды твоя восприяла еси.

Радуйся, яко венец нетленен с высоты стяжала еси.

Радуйся, яко несредственне Триипостаснаго Бога зриши.

Радуйся, яко со Ангелы на небеси пребываеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 8

 

Странное и дивное виде христолюбивый Георгий: царицу виде некую, седящую на пресветлем престоле и множество светлых воин окрест ея, и услыша словеса сия к нему реченная: Георгие, потщитеся изъяти мощи моя и положити я на честнем месте, поюще Богу: Аллилуиа!

 

 

Икос 8

 

Вси людие христианстии, услышавше словеса Георгия, скоро потекоша к мощем Параскевы преподобныя, и вземше я с великим усердием, радующеся яко о некоем сокровищи многоценнем, честно положиша я в церкви, любовию зовуще сице:

 

Радуйся, православных радостное слышание.

Радуйся, светлая звездо веры, Церковь озаряющая.

Радуйся, несокрушимый ковчеже дарований Божиих.

Радуйся, боготечный источниче, воды исцелений верным источаяй.

Радуйся, яко всех верных болезни благодатию Христовою исцеляеши.

Радуйся, яко в целомудрии и чистоте жити нам помогаеши.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 9

 

Велие усердие имяше к тебе благоверный Царь болгарский Иоанн Асен, иже приимь вест где лежат чудотворныя и святыя мощи твоя, преподобная Параскево, принести я в град свой Терново повеле и с честию великою положи я в церкви своей, идеже многая исцеления источаху всем верою притекающым и Богу поющым: Аллилуиа!

 

 

Икос 9

 

Отроча, иже лет девять от рождения своего в немоте бе, верою пришед в храм твой, абие исцеление прият и начат добре глаголати. Сего ради умильно тебе зовем:

 

Радуйся, мощная заступнице наша и от бед избавительнице.

Радуйся, скорая помощнице страждущым от духов злобы.

Радуйся, молитвами бо твоими слепии прозирают.

Радуйся, неплодным бо плод благословен от Бога подаеши.

Радуйся, яко разслабленыя от одра болезни воздвизаеши.

Радуйся, немолчная молитвеннице верою к тебе притекающих.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 10

 

Спасла еси от беснования жену, яже обещася заповеди Божия творити, но умедли и не исполняше обет свой: темже скоро наказала еси ю болезнию и смертию, да и инии поучатся не лгати Богу, но в истине пребывающе Богу да поют: Аллилуиа!

 

 

Икос 10

 

Стена еси и спасительное прибежище православным людем, в рабстве пребывающым, и в бедах своих к целительным и чудоточным мощем твоим притекающым, и всеумиленно тебе зовущым:

 

Радуйся, всем верным тихое пристанище.

Радуйся, теплая заступнице и покровительнице онеправдованным.

Радуйся, яко порабощенным и бедствующым утешение даруеши.

Радуйся, яко и агаряны чудесы страшиши и вразумляеши.

Радуйся, яко тобою Православие возвышается.

Радуйся, яко тобою неверие и зловерие посрамляются.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 11

 

Благоверная царица сербская Милица, приносящи песны и молитвы пред ракою мощей твоих чудоносных, с великим усердием пренесе я от царствия зловерных в престольный град свой, в защищении рода сербскаго, зовуща Богу: Аллилуиа!

 

 

Икос 11

 

Светлая и новоявленная звезда явилася еси Западу, многосветлыми лучами чудотворных мощей твоих сияющи всем верным, наипаче же любящыя тя привлекающи светозарным сиянием подвиг твоих, и избавляющи от бед и напастей нас, вопиющих ти таковая:

 

Радуйся, источниче исцелений многовидных.

Радуйся, люте страждущым помощнице.

Радуйся, яко мрак скорбей разгоняеши.

Радуйся, яко человеки от бездны грехов избавляеши.

Радуйся, яко тобою смеем призывати бездну милосердия Божия.

Радуйся, яко избавившеся от потопа гнева, тобою мир с Богом обретаем.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 12

 

Благодатию Христовою болезни и страсти исцеляеши, и духи лукавствия прогоняеши, преславная Параскево, и просвещаеши верныя блистанием чудес твоих; темже благодарственне зовем Богу о тебе: Аллилуиа!

 

 

Икос 12

 

Поюще прилежно изрядствия твоя, молим ти ся, преподобная наша мати Параскево, молися за Церковь Христову: испроси у Бога крепкостояния Вере Православней и на ереси победы, нам же спасения и мира, да любовию прославляем тя сице:

 

Радуйся, светлое украшение Христовы Церкве.

Радуйся, Веры Православныя поборнице.

Радуйся, стено и избавительнице отечествия нашего от зловерных.

Радуйся, покрове обителей и домов благоверных.

Радуйся, заступнице рода христианскаго.

Радуйся, скорая помощнице верою требующым защищения твоего.

Радуйся, преподобная мати Параскево, скорбящым утешение!

 

 

Кондак 13

 

О, преподобная наша мати Параскево, утешение скорбящым и девам украшение, приими нынешнее песнословие от недостойных уст наших, и умоли Господа избавитися нам вечных мук, да с тобою в небеснем Отечествии нашем поем Ему: Аллилуиа!

 

(Сей кондак читается трижды, а затем икос 1 и кондак 1 )

 

 

 

МОЛИТВА

 

О, преподобная наша мати Параскево, теплая заступнице и всех в напасти сущих скорая помощнице! Помози нам грешным и изнемогающым в житии сем: умоли Господа Бога да дарует нам оставление всех грехов наших, ихже содеяхом во вся дни живота нашего делом, словом, помышлением и всеми чувствы нашими. Во исхождении душ наших помози нам, недостойным, да избавимся от мытарств воздушных и вечных мук, яко да прославляюще милостивое твое ходатайство о нас, всегда восхваляем Бога нашего: Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Амин.

 

 

 

ТРОПАРЬ

 

Тропарь, глас 4

 

Пустынное и безмолвное житие возлюбивши, / и во след Христа, Жениха твоего, усердно потекши, / и Того благое иго во юности твоей вземши, / Крестным знамением к мысленным врагом мужески вооружившися, / постническими подвиги, постом, и молитвами, и слезными каплями / углие страстей угасила еси, достославная Параскево: / и ныне в Небеснем чертозе / с мудрыми девами предстоящи Христу, / моли о нас почитающих честную память твою.

 

 

Кондак, глас 6

 

Святую вси заступницу сущим в бедах,/ благочестно воспоим Параскеву всечестную:/ та бо, житие оставлыпи тленное/ и нетлеемое прият бо веки,/ сего ради славу обрете,/ чудес благодать Божиим велением.

 

 

ВЕЛИЧАНИЕ

 

 

Ублажаем тя, преподобная мати Параскево, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

 






Рейтинг@Mail.ru Рейтинг@Mail.ru Rambler's Top100 Яндекс.Метрика